Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega, ta bort gammal glaspackning.

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av eriksson850, 31 augusti 2015.

1. eriksson850
    Trådstartare

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Hej, jag har en gammal Omega 166.090 och håller på och tar isär den för att skicka boetten på slipning. Jag demonterade glaset med en hammare och en "dice" från glaspressen utan problem, men när jag försökte ta ut glaspackningen går det inte. Den sitter som berget, men eftersom jag ändå tänkte byta packning försökte jag bända och skära bort den, men inte heller det fungerar. Kan den vara superlimmad? :S

Hade det inte varit för innerringen/tavlan som sitter inklämmd under packningen skulle jag stoppat hela boetten i acceton.

Någon som har något tips på hur jag ska gå tillväga?
    (Jag har redan lyckats slinta och skapat en liten repa i lacken) :(
    IMG_20150831_133320.jpg IMG_20150831_133348.jpg
    Ping @McGyver @rogart-63 @Minuteman @tictac62

2. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund
    Provat med lite värme?

3. eriksson850
    Trådstartare

Från:
    烏普薩拉
    mm, körde en stund med hårtorken utan resultat. Dock lite orolig att tavlan/ringen kunde ta skada?!

Går det att skruva ut innerdelen av boetten? I så fall borde det gå att plocka ut ringen den vägen och sedan låta packningen lösas i acceton.

4. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund
    Då är det väl bara att slipa till en kasserad mejsel och "spätta loss" - lite terapiarbete har inte skadat......så många! ;)

tictac62 och Holmqvist gillar detta.
  5. eriksson850
    Trådstartare

Från:
    烏普薩拉
    har försökt att bända med en gammal mejsel. Visst det går, men har redan gjort en liten repa därför täkte jag om det gick att lösa på annat sätt :)

innerdelen, går inte den att skruva ut?

6. eriksson850
    Trådstartare

Från:
    烏普薩拉
    Kände att det var bättre att chansa med lite mer värme, än att hacka sönder ringen steg för steg. Körde 1 minut med hårtorken och sedan, vips så gick det att få ut ringen! Yes! Tack @McGyver :)
    IMG_20150831_151335.jpg
    Någon som vet var man får tag på en passande packning? Går det att få tag på original, eller ska man köra med någon generic från cousinuk?

Icaras och McGyver gillar detta.