• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega - Vad är det jag missar?

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Herregud, vilken klocka ! Stort grattis till att ha en sådan på ingång. Man blir ju inte lite avundsjuk ! :)

Funderar på exakt samma själv - det är ju en estetisk fullträff som anspelar på Omegas fantastiska historia samtidigt som den är laddad med det allra senaste och bästa Omega förmår i teknisk väg. Helt oslagbar. Har varit helt såld på en Globemaster sedan jag såg den här bilden. Får absolut utöka samlingen med en sådan framöver.

Vänligen
Forumets undersköterska

x4krvc.jpg
Jag kan bara hålla med! :)
 
Herregud, vilken klocka ! Stort grattis till att ha en sådan på ingång. Man blir ju inte lite avundsjuk ! :)

Funderar på exakt samma själv - det är ju en estetisk fullträff som anspelar på Omegas fantastiska historia samtidigt som den är laddad med det allra senaste och bästa Omega förmår i teknisk väg. Helt oslagbar. Har varit helt såld på en Globemaster sedan jag såg den här bilden. Får absolut utöka samlingen med en sådan framöver.

Vänligen
Forumets undersköterska

x4krvc.jpg
Jösses vilken pjäs!
 
P

Philippe Stern

Guest
Det här och det andra du skrev i tråden är vad vi jurister skulle kalla ett otjänligt försök :)
Kommer troligen inledningsvis mest att kika runt och läsa vad andra skriver men förhoppningsvis kan jag framöver bidra även i diskussionerna på ett meningsfullt sätt :)
 
Varför ser Globemastern ut som en fläskig datejust med datumet på fel ställe och piepan tavla..? :angel:

Ja, Rolex har nog sneglat lite på storebror, va ? ;) Bezel-designen använde Omega redan på 1910-talet, alltså innan Rolex existerade, men förknippas nog mest med 50-talets Connies då även pie-pan tavlan var vanligt förekommande i Constellation-klockorna. Med 39mm boett och en tjocklek på 12,5mm har jag också svårt att relatera till "fläskigheten", men så begriper jag ju egentligen ingenting av det du skrivit i denna tråd.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Brogren

Cartier
Tror du har fått lite felinformation angående månen och det.

Så som jag förstått det (pratade med Omegas Sverigerepresentant för en knapp månad sedan) så beställde inte NASA Omegas klockor initialt utan provade klockor från många olika klocktillverkare utan att tala om ändamålet innan de köpte klockorna. Däribland Rolex, Bucherer och Omega m.fl.
Omegan "vann" testerna med sin Speedmaster utan kronskydd och NASA beslutade sig för att använda dessa i framtida rymdfärder. Omega skickade härefter klockor med den uppdaterade boetten med kronskydd till NASA som var nöjda och började då använda dessa.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ja, Rolex har nog sneglat lite på storebror, va ? ;) Bezel-designen använde Omega redan på 1910-talet, alltså innan Rolex existerade, men förknippas nog mest med 50-talets Connies då även pie-pan tavlan var vanligt förekommande i Constellation-klockorna. Med 39mm boett och en tjocklek på 12,5mm har jag också svårt att relatera till "fläskigheten", men så begriper jag ju egentligen ingenting av det du skrivit i denna tråd.

Vänligen
Forumets undersköterska
Du blev lurad av
image.jpeg

:D
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    60.2 KB · Visningar: 14

StrawberryFields

Sir Notalot
Ja, Rolex har nog sneglat lite på storebror, va ? ;) Bezel-designen använde Omega redan på 1910-talet, alltså innan Rolex existerade, men förknippas nog mest med 50-talets Connies då även pie-pan tavlan var vanligt förekommande i Constellation-klockorna. Med 39mm boett och en tjocklek på 12,5mm har jag också svårt att relatera till "fläskigheten", men så begriper jag ju egentligen ingenting av det du skrivit i denna tråd.

Vänligen
Forumets undersköterska
Det må så vara att du inte förstår vad jag menar, det är okej. Jag förstår knappt själv ibland heller. Men jag förstår mig fortfarande inte på Omega idag. Och jag har inte heller fått några bra svar. Utan blev ganska omgående kallad för ett troll och kanelbulleälsskare (detta ju i och för sig sant). Så det sista inlägget om Globemastern var väl bara för att...
Men den ursprungliga frågan kvar står. Vad är det Omega pysslar med idag? Att de Co-axiala urverken är svin coola är klart. Och det är ju kul att det finns företag som driver utvecklingen framåt. Men alla dessa limiterade utgåvor, produkt placeringar följt av ännu mer limiterade utgåvor, DSOTM, GSOTM, WSOTM (eller var den vita bara en mardröm?). Du som är våran Omega fanboy No1. Vad är det de gör som jag ska kolla närmare på? Vad är det jag missar som hade varit kul att veta, känna och uppleva med Omega?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Är inget Omega-fan men DSOTM är fin! :)
Priset är däremot på tok för högt. Vet någon hur den har sålt?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, Rolex har nog sneglat lite på storebror, va ? ;) Bezel-designen använde Omega redan på 1910-talet, alltså innan Rolex existerade, men förknippas nog mest med 50-talets Connies då även pie-pan tavlan var vanligt förekommande i Constellation-klockorna. Med 39mm boett och en tjocklek på 12,5mm har jag också svårt att relatera till "fläskigheten", men så begriper jag ju egentligen ingenting av det du skrivit i denna tråd.

Vänligen
Forumets undersköterska
Du skulle dykt upp tidigare min vän!! :)
 

ruchac

Omega
Men herrejävlar grabbar, ta och lugna ner er nu!
Detta är ett diskussionsforum på internet som
handlar om våras intresse för armbandsur!
Omega vs Rolex eller Patek Philippe vs Vacheron Constantin
eller Seiko vs Tissot liksom...?
Det handlar om små mekaniska små skapelser som pryder
våra handleder, grabbar som vi är och som grabbar gillar
vi tekniska ting och en dinka är även ett smycke och för
vissa även en statussymbol.
Men bråka om vilka klockor som är bäst och finast är ju på
sandlådenivå. " Min blåa plastspade är mycket finare än din
lilla röda plastspade, för den är blå och mycket större!"
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Men herrejävlar grabbar, ta och lugna ner er nu!
Detta är ett diskussionsforum på internet som
handlar om våras intresse för armbandsur!
Omega vs Rolex eller Patek Philippe vs Vacheron Constantin
eller Seiko vs Tissot liksom...?
Det handlar om små mekaniska små skapelser som pryder
våra handleder, grabbar som vi är och som grabbar gillar
vi tekniska ting och en dinka är även ett smycke och för
vissa även en statussymbol.
Men bråka om vilka klockor som är bäst och finast är ju på
sandlådenivå. " Min blåa plastspade är mycket finare än din
lilla röda plastspade, för den är blå och mycket större!"

Jag skulle inte vilja säga att folk bråkar, utan diskuterar.
Sånt som förekommer på ett diskussionsforum, du vet?
 

ruchac

Omega
Ja du vet Nic, helst skall vi inte bråka alls, alla skall vara vänner på
ett forum! Men ibland är det sandlådenivå kan jag tycka.
Vilken klocka är bäst och vackrast?
Alla har ju olika smak och preferenser. I min värld blir ju inte en
dinka snyggare för att den kostar ouppnåeligt för gemene man.
Andrew Eldritch, har du flyttat till Hälsingland nu? ;)
 
Topp