• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega vs Omega - låt fighten börja

Speedmaster Pro eller Flightmaster?

  • Speedmaster

    Röster: 36 65.5%
  • Flightmaster

    Röster: 19 34.5%

  • Totala väljare
    55

antikmartin

Cartier
2-Faktor
En röst till på speedmaster
Nära på Ett måste i varje klocksamling ( fast jag har ingen själv just nu. Väntar på en rimligt
Prissatt 321a )
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag kom, jag såg, jag fattade ett beslut. Och i helgen träffade jag en säljare F2F i Stockholm. Det här är vad jag kom hem med:

Unknown.jpeg


En Flightmaster 911, ref 145.026 i bra bruksskick. Den har några mindre repor i glaset och en ding i botten, men annars i bra skick och med en bra servicehistorik. Mekaniskt funkar allt perfekt. Och som en bonus så säger serienumret att det är en årsklocka för mig (=1972). SÅ mina damer och herrar, vi har en keeper.
 

shotty34

Omega
Tuff Flightmaster :) cool! Har godt nok stemt på Speedy'en, men Flighten er fed, og som andre siger, kan man altid få en Speedy. For det skal man jo også have ;). Grattis....
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Stenhård!
mycket bra val och grattis till en riktigt snygg Flightmaster!
Klickar det så där utan betänketid är det kanske rent av en keeper? :)
 

Glusch

Cartier
Hade jag behövt välja en hade det utan tvekan blivit Speedmastern men nu lyckades du få det bästa av två världar!
 
Topp