• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega vs Panerai

Bexa

Omega
Hallå KS. Har kikat runt lite mer på klockor och jag har fastnat för både Omega och Panerai. Underar lite vad folk tycker bör skaffas som min första riktiga klocka.
Det är Pam00560 Och Omega PO
 

Bilagor

  • pam00560_front.png
    pam00560_front.png
    49.1 KB · Visningar: 240
  • 23230422101003-20.png
    23230422101003-20.png
    44.6 KB · Visningar: 222

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tycker personligen att pannan är strået vassare. Tror även att den stilrena/avskalade designen håller i längden. 2 kanonklockor.
 

Bexa

Omega
Har du testat båda på handleden?

Nej inte än, 560n och Panerai generellt verkar lite klurigt att hitta i lilla sverige. vet att de finns en affär på Bibloteksgatan som har Panerai, men dock inte 560n. möjligen om de kan plocka hem den, annars har de ju andra modeller som liknar 560n.
 

Boris Balkan

Fark you!
Som Ernesto skrev - testa båda och känn efter vilken du helst vill ha. Bara du vet vad som är "rätt"

För frågar du mig så säger jag hellre en PO än en 00560 men ännu hellre ingen av dom.
 

frere

Audemars
2-Faktor
560 är samma som 112 med 8-dagars inhouse väl? Isf är det ju ganska lätt att hitta en 112:a att prova.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ernesto har rätt som vanligt; prova nåda på handleden. Måste man göra om det står mellan två klockor. Jag gillar ju Omega, så jag har redan valt :)
 

Marckus

Panerai
Bra kvalitetskänsla i PO och en mångsidig klocka, men tycker att den är tråkig som damm när du ställer den mot en panna
 

Anfield

Panerai
Gillar Omega men måste säga att jag har ett väldigt svagt öga till Panerai, kan sakna min Pam 111 mycket i bland
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Panerai är ju klart ovanligare än Omega, särskilt PO.
Men de är ju samtidigt utseendemässigt väldigt olika varandra där Panerai har en relativt säregen design och kanske ett roligare alternativ av den anledningen.

Testa på handled är det enda som gäller tycker jag.
 

Bexa

Omega
Hur stor är Panerai, som du vill ha ?

Först ville jag ha 372an som är 47mm för att jag gillar det guldiga tillsammas med den svarta urtavlan. 47mm är väldigt stort dock. har ca 19cm omkrets på handleden tycker den ser smal ut iaf :) Ska klart prova 372n när jag ändå är ute och klämmer på dem. Men om de inte känns bra kör jag på 44mm som tex 560an.
kruxet blir ju när man bär skjorta :confused:
Är inte lika inne på Radiomir.
 

Bilagor

  • Pam00372_front.png
    Pam00372_front.png
    49.9 KB · Visningar: 74

Asplund

Patek
2-Faktor
Först ville jag ha 372an som är 47mm för att jag gillar det guldiga tillsammas med den svarta urtavlan. 47mm är väldigt stort dock. har ca 19cm omkrets på handleden tycker den ser smal ut iaf :) Ska klart prova 372n när jag ändå är ute och klämmer på dem. Men om de inte känns bra kör jag på 44mm som tex 560an.
kruxet blir ju när man bär skjorta :confused:
Är inte lika inne på Radiomir.


vill du ha en 44a som liknar 372an så finns 390 :)
 
Två olika klockor som redan tidigare sagts. Vill du helst ha en dykare? eller ?

Jag gillar klockor 40-42 mm. Provade POn 42mm tyckte dock inte om tjockleken. Den blir för hög som ett torn. Om du inte har något emot en 45,5 så tycker jag den större POn är mer proportionerlig.

Stilmässigt så gillar jag PO med vita siffror bättre. Inte heller med orange bezel. Men smaken är ju som baken.
 

Bexa

Omega
Hm, jag såg 42mm och den såg väldigt hög ut faktiskt. Det verkar luta mer åt Panerai generellt faktiskt. hm 45,5 känns lite förstort för just Omega.
Panerai är så unik och ren på något sett.
en Omega blir det nog oavsett framöver. Om allt känns rätt med panerai i person blir det nog den först. :)
 

hxw

Omega
Dette er jo apples and oranges i mine øyne, men jeg stemmer uansett for Panerai.
Hvis du vurderer 372, så ville jeg definitivt prøvd den. Har hørt at den ligger mye bedre på hånden enn man skulle tro, med sine 47mm :)

Men 560 er kjempefin den og, du kan ikke velge feil ;)
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
POn är ju mera mainstream, Pannan visar ju att du är intresserad av klockor. Båda är bra klockor. Jag kan uppriktigt sagt inte bestämma mig. Svårt val.
 

Portofino

Panerai
Hallå KS. Har kikat runt lite mer på klockor och jag har fastnat för både Omega och Panerai. Underar lite vad folk tycker bör skaffas som min första riktiga klocka.
Det är Pam00560 Och Omega PO

Panerai. Alla dagar i veckan och två gånger på söndag. Jag garanterar att du kommer bli nöjd med den. Skulle du av ngn outgrundlig anledning vilja flippa den så håller den värdet bättre än omegan.
 
Topp