• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega vs Rolex; will it float?

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
null_zpsc532a4d7.jpg


null_zps80009470.jpg


null_zps1fb7d682.jpg


null_zps66994d26.png


JFK är väl ändå ett större namn än McQueen och Newman? Och pojkspolingen på de övre bilderna fick sin SMP midsize av mamma Diana.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Jag tycker det är rätt slående när en sån som Daniel Craig promotar Omega genom varenda Bondframträdande men personligen är en stor Rolexfantast. Snacka om att den typen av beteende sänder signalen - "Det här har jag för att jag får betalt men DER HÄR är vad jag verkligen gillar."

Det sorgliga var väl att det inte var herr Craig som stod på omegas lönelista, utan den fiktiva herr Bond ... James Bond.

När de väl började pynta Daniel Craig (han personligen är väl omega-ambassadör nu) var det ju för sent, alla vet redan vad han bar tidigare när han själv fick bestämma.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Trodde Messner var en Rolexbärare?
0ce52812c92506c83df1f19d9c1b5fe2.jpg


Men, Craig är väl att hårddra det hela, vi pratar väl knappast om någon skandal, att han har Rolex och sedan fick rollen som Bond och blev ambassadör för Omega. Fast det är blåögt att inte tro Rolex har gett ut en och annan klocka till skådespelare då de genererar stor reklam genom bäraren.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Trodde Messner var en Rolexbärare?
0ce52812c92506c83df1f19d9c1b5fe2.jpg


Men, Craig är väl att hårddra det hela, vi pratar väl knappast om någon skandal, att han har Rolex och sedan fick rollen som Bond och blev ambassadör för Omega. Fast det är blåögt att inte tro Rolex har gett ut en och annan klocka till skådespelare då de genererar stor reklam genom bäraren.

Problemet var att han dök upp på pr-events och gjorde intervjuer för Bond-filmerna iklädd sina rollar. Så jo, det var nog en smärre skandal. Som sagt, omega pyntade för brandet Bond, inte till skådespelaren som råkar spela Bond. SEN började de pynta honom och DÅ blev han en ambassadör.
 

Whedda

Rolex
Det sorgliga var väl att det inte var herr Craig som stod på omegas lönelista, utan den fiktiva herr Bond ... James Bond.

När de väl började pynta Daniel Craig (han personligen är väl omega-ambassadör nu) var det ju för sent, alla vet redan vad han bar tidigare när han själv fick bestämma.

Exakt! Om man jämför med Pierce Brosnan som var personligt sponsrad från dag ett vilket jag tror påverkade populäriteten och trovärdigheten hos t ex SMP "Bondklockan" under hans era som 007..
 

Whedda

Rolex
Trodde Messner var en Rolexbärare?
0ce52812c92506c83df1f19d9c1b5fe2.jpg


Men, Craig är väl att hårddra det hela, vi pratar väl knappast om någon skandal, att han har Rolex och sedan fick rollen som Bond och blev ambassadör för Omega. Fast det är blåögt att inte tro Rolex har gett ut en och annan klocka till skådespelare då de genererar stor reklam genom bäraren.

Tror precis som du säger att Rolex inte varit speciellt snåla med det men det är egentligen oväsentligt så länge känslan inte är att det är Köpt...Ännu roligare med företag som stämmer kändisar för att de INTE vill förknippas med dem :) Typ Brittany Spears och Louis Vuitton
 
Topp