• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega X-33?

Sorubim

Audemars
Jag har en vän som snöat in lite på klockor som använts/används i rymden och när man surrat med honom så har man ju själv liksom fått upp ögonen för ämnet också. Förutom den klassiska Speedmaster "Moonwatch" och Seikos "Pogue" mfl. så började jag läsa lite om Omegas X-33 modeller. Vad jag förstår så finns det nu 3 generationer av modellen. Den tredje kallas även "Skywalker" och verkar inte vara tillgänglig i handeln ännu.

Jag undrar ifall det finns någon här på forumet som äger eller har ägt nån av X-33 modellerna och kan dela med sig av förstahandsintryck?
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Jag hade första versionen. Kom i en rejäl box gjord i rymddräktstyg. Riktigt ball, jäkla misstag att sälja just den - men det är så det är tyvärr. Tror det är lite svårt att hitta såna nuförtiden. Massor av funktioner hursomhelst.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Inte sett den nya skywalker, fyfan vad häftigt cool den var!
Kommer ihåg när jag var ny i klocksvängen, låg ute en gen 2 tror jag ute på blocket för typ 17k, var så sjukt sugen men köpte aldrig. Toolig klocka.
32915000-20.jpg
 

nillenet

Breitling
Jag har en gen 1(tror jag?? vet dock inte vad det är för skillnad på 1 & 2??) sedan minst 10 år tillbaka, sjukt nöjd med helheten, kvalitén och funktionerna. Jag köpte min för 13' som jag kommer ihåg men har ibland undrat lite vad den är värd, någon? Dock inte intresserad av att sälja i nulaget.
 
Topp