Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega X-33?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sorubim, 6 augusti 2014.

1. Sorubim
    Trådstartare

Sorubim Biskop

Jag har en vän som snöat in lite på klockor som använts/används i rymden och när man surrat med honom så har man ju själv liksom fått upp ögonen för ämnet också. Förutom den klassiska Speedmaster "Moonwatch" och Seikos "Pogue" mfl. så började jag läsa lite om Omegas X-33 modeller. Vad jag förstår så finns det nu 3 generationer av modellen. Den tredje kallas även "Skywalker" och verkar inte vara tillgänglig i handeln ännu.

Jag undrar ifall det finns någon här på forumet som äger eller har ägt nån av X-33 modellerna och kan dela med sig av förstahandsintryck?

2. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Hähäh

Rholm, maxmol, Scaramanga och 2 andra gillar detta.
  3. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Sorubim gillar detta.
  4. mlundstrom

mlundstrom Stadsbo

Jag hade första versionen. Kom i en rejäl box gjord i rymddräktstyg. Riktigt ball, jäkla misstag att sälja just den - men det är så det är tyvärr. Tror det är lite svårt att hitta såna nuförtiden. Massor av funktioner hursomhelst.

Sorubim gillar detta.
  5. Mekmek

Mekmek Friends of KS

ger rysningar av välbehag...:p

6. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Inte sett den nya skywalker, fyfan vad häftigt cool den var!
    Kommer ihåg när jag var ny i klocksvängen, låg ute en gen 2 tror jag ute på blocket för typ 17k, var så sjukt sugen men köpte aldrig. Toolig klocka.

Sorubim gillar detta.
  7. Sorubim
    Trådstartare

Sorubim Biskop

Man blir ju grymt sugen. Typsnittet på den Skywalkerns display... Snacka om sci-fi-vibes!

Syven och snoozarn gillar detta.
  8. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Skywalker klocka.. Posta en Star Trek gif... Det går bra nu ;)

Seikosthlm, Sandkvist, Sorubim och 2 andra gillar detta.
  9. Sorubim
    Trådstartare

Sorubim Biskop

Nu lugnar du ner dig!

;)

10. nillenet

nillenet Torpare

Jag har en gen 1(tror jag?? vet dock inte vad det är för skillnad på 1 & 2??) sedan minst 10 år tillbaka, sjukt nöjd med helheten, kvalitén och funktionerna. Jag köpte min för 13' som jag kommer ihåg men har ibland undrat lite vad den är värd, någon? Dock inte intresserad av att sälja i nulaget.

Sorubim gillar detta.
  11. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Skywalkern är sjukt dyr tycker jag. Men snygg! Tycker dock att de skulle kört en Breitling Aerospace och skippat sekundvisaren.

Sorubim gillar detta.
  12. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    kollat lite på den och klämde på den under en utlandsresa.
    Jag gillar den, men den är ganska egen..

Mårtenssons ur Brookfield