• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Z-33 mini review...

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker den är cool, apcool. Men too much, på alla plan. Fast cool. Vettlös på ett bra sätt... :ugeek:
 

Ricrob

Patek
Jag tillhör också skaran som gillar! Tycker iofs än bättre om X-33'an och har faktiskt varit nosande nära ett par gånger och en dag kommer jag slå till, helt klart!
 

DrDre

Patek
Såg den nyligen i Hamburg. Det är väl en sådan där klocka som man tycker att det är roligt att den gjorts, men som man inte själv kommer att köpa. Designen är ju cool med inspiration från tidigare Omega. Men den är alldeles för stor för att jag skulle köpa den. Kombinationen av rätt stor diameter och tjockleken gör att det är en rejäl klump. Den skulle helt enkelt inte få mycket tid på handleden och kostar ändå en slant.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Jag är ju torsk på Flightmaster o har självklart sneglat på denna kopia. Är dock tveksam men antar att den bör ses i verkligheten.
Vet nån om den finns att klämma på i Sthlm?
Namnet blev väl Spacemaster vilket också känns lite tunnt. Borde den inte ha fått den fina Flightmaster titeln?
 
jakob.dala skrev:
Jag är ju torsk på Flightmaster o har självklart sneglat på denna kopia. Är dock tveksam men antar att den bör ses i verkligheten.
Vet nån om den finns att klämma på i Sthlm?
Namnet blev väl Spacemaster vilket också känns lite tunnt. Borde den inte ha fått den fina Flightmaster titeln?

Denna finns ENDAST i Omega's egna butiker enligt uppgift!
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Var just och klämde på Z-33. Cool som få.

Nackdelarna; smalt armband. Bakom boetten finns det ytterligare säkert 4 mm klocka. 30m vattenskydd känns lite klent. 42500:- för en Omega quartz känns läskigt. Återutgåvan av Speedyn kommer vilken dag som helst för samma peng...

Affären som jag tittade på den i är inte Omega AD
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Rossi skrev:
Var just och klämde på Z-33. Cool som få.

Nackdelarna; smalt armband. Bakom boetten finns det ytterligare säkert 4 mm klocka. 30m vattenskydd känns lite klent. 42500:- för en Omega quartz känns läskigt.

Vart var du och klämde? Malmö?
Med vänlig hälsning, J.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Rossi skrev:
Var just och klämde på Z-33. Cool som få.

Nackdelarna; smalt armband. Bakom boetten finns det ytterligare säkert 4 mm klocka. 30m vattenskydd känns lite klent. 42500:- för en Omega quartz känns läskigt. Återutgåvan av Speedyn kommer vilken dag som helst för samma peng...

Affären som jag tittade på den i är inte Omega AD

Inte AD?
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Singular skrev:
Rossi skrev:
Var just och klämde på Z-33. Cool som få.

Nackdelarna; smalt armband. Bakom boetten finns det ytterligare säkert 4 mm klocka. 30m vattenskydd känns lite klent. 42500:- för en Omega quartz känns läskigt. Återutgåvan av Speedyn kommer vilken dag som helst för samma peng...

Affären som jag tittade på den i är inte Omega AD

Inte AD?

Nej, dock är de auktoriserad på Rolex. Det kanske hjälpte till när man tog hem Z-33.
 
Topp