Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Buckshot, 5 december 2015.

1. Buckshot
    Trådstartare

Buckshot Stadsbo

Ok, kom nu med inlägg som världens sämsta rubrik.
    Saken är att jag inte hajar fascinationen med Omega. Jag tycker bara att dom är tråkiga och överprisade. Om man jämför med andra (Schweiziska) märken så framstår dom som ganska ointressanta. Rolex är ett märke som representerar framgång, Breitling likaså(visserligen inom dörrvaktsbranschen, Polisen, eller Göteborg). Andra märken har ofta ngt speciellt, men Omega?
    Jo jag vet att det finns några kända personer som har haft Omega.
    Det känns som det sista märket som jag skulle köpa.
    Ni som fattar hypen kan upplysa mig.

2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Tycker nog att Omega Speedmaster Pro är en ganska fin klocka. ;)

TheoRaffone, MJ24, David Eriksson och 5 andra gillar detta.
  3. MånsT

MånsT Biskop

Speedmaster. 1969. Månen. NASA. Det bör räcka.

TheoRaffone, N.Bathes, Echo Delta och 9 andra gillar detta.
  4. Richard Aslin

Richard Aslin Stadsbo

Från:
    Bjuv NV Skåne
    Eller om man är teknik nörd, så tillverkar omega förmodligen ett av de bästa verken just nu.

Svanis115, N.Bathes, Echo Delta och 7 andra gillar detta.
  5. popeofdenim

popeofdenim Bonde

Från:
    Skåne
    Jag har haft en massa Omega klockor, tycker de är riktigt trevliga och lite mer personliga än många andra märken. men det är ju bara en känsla...

6. thompson

thompson Friends of KS

Från:
    Karlstad
    Om nu inte speedmastern och rymdkopplingen skulle räcka finns ju även seamastern's association med Bond (om man nu uppskattar det).

Att det skulle vara överprissatt håller jag nog inte heller med om. Du kan ju köpa en ny speedmaster professional för under 30', beg för lite över 20'. Inte så mycket enligt mig för en av världens absolut mest ikoniska och uppskattade kronografer.

7. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Enskilt coolaste klockan någonsin, slår allt annat för mig i ren coolhetsfaktor.
    image.jpeg

Gummo, Space123, Icaras och 4 andra gillar detta.
  8. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Jag har bara Omega-klockor och kommer aldrig bära något annat heller - hos Omega finner du en fantastisk historia med anor från 1840-talet, en mångsidig kollektion med klockor för alla smaker och tillfällen och så förstås de bästa serieproducerade urverken i världen. Livet är så kort och oförutsägbart - så varför nöja sig med något annat än Omega ? ;)

Vänligen
    Forumets undersköterska - Omega keeps the time of my life

nohj, inox, Stingmeister och 31 andra gillar detta.
  9. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Ärorik historia! Official timer på typ allt som är viktigt. Förstahandsval för många militärer. Alltid haft ett brett och intressant modellprogram. Speedmaster.

Icaras, marer och Sond gillar detta.
  10. Sond

Sond Friends of KS

Tycker ungefär tvärtom... Även om Omega slarvat med sitt varumärke i modern tid. Men dess historia och deras äldre ur är ju magiska. Man kan titta på äldre Seamaster, Pie Pan, Speedmaster Professional(moon watch) för att bli salig.

eriksson850, Icaras, Lage och 1 annan gillar detta.
  11. Andersml

Andersml Präst

Härligt!

Vi blir alla lyckliga på olika sätt. Jag har en Omega Speedmaster som jag gillar-men för mig finns det fler klockor därute som jag oxå vill äga och till och med äger:D

12. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Håller med 100 procent, trist tillverkare. De tillverkar klockor för mellanchefer i en medelstor stad som varje morgon ser sig i spegeln och inser att hen är missnöjd med sitt liv.

brattan, Klahr, MrSundstrom och 1 annan gillar detta.
  13. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Förstår inte riktigt problemet, du tycker inte du klickar med Omega och dessutom tycker du att de är för dyra? You win!? Vi kommer ju inte att kunna göra dom billigare eller förändra din estetiska tycke och smak. Skit i Omega och titta på andra märken. Förlåt surgubbeattityden men du ställer frågan lite fel tycker jag.

BarbaBaba och Jonte73 gillar detta.
  14. Sond

Sond Friends of KS

Du tänker på de där i vita dräkter som efter en enkel test for till månen..? ;)

NiklasArvid, Eurenius, RicVin och 3 andra gillar detta.
  15. Spencer

De fick klockorna, jag tänker på de som köper dem och tror att de kan leva någon annans liv..

eriksson850 och Sond gillar detta.
  16. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    TS lät ju påskina att man blir framgångsrik med en Rolex, jag har både och, varför chansa. Har dock varit ordningsvakt men aldrig ägt en Breitling;) Framgångsrik och åka ut i rymden. Hmmm, vad har Richard Branson för klocka?

17. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Det är mest folk som inte har båda fötterna på jorden som bär Omega. ;)

18. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Min Rolex är tråkigare än min Omega... Båda har en fantastisk historia. Sea-dweller resp Speedy.

Stefanweei och Airman gillar detta.
  19. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Oops Bulova såg jag nu. Där har kanske TS ett tips

20. LS

LS Stadsbo

Från:
    Linköping
    Attans :D
    Visst kan jag hålla med om att Omega kan bli lite mellanmjölk - både bra och dåligt då det flyger lite mer under radarn än en Rolex. På samma sätt som man kommer undan att köpa en ny v70 för 400k+ men en bmw för samma pengar sticker enormt i ögonen på vissa människor.
    Lite haltande jämförelse då Rolexen är dyrare, men även en Omega räknas nog som väldigt dyr om man frågar gemene man. :)

aspo gillar detta.
  21. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Hur då ?

22. Airman

Airman Präst

En och annan missnöjd mellanchef lyckades tydligen hamna på månen oxå för några år sen...

Echo Delta, Taxman, Mille79 och 1 annan gillar detta.
  23. Spencer

Tilläggas bör är att jag har ett gäng Omegor :D

Vad säger det om mig....

eriksson850 och Jonte73 gillar detta.
  24. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    De urmakare jag pratat med har haft åsikten att Omega är mycket pang för pengen tekniskt sett. Sen tycker jag till skilnad från Omega att Rolex är mer rädda om sitt varumärke.

25. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Marinerad ministern ?
    :)

26. LS

LS Stadsbo

Från:
    Linköping
    Tilläggas bör att jag bara har en enda klocka - en Omega. Får helt enkelt öka på klocksparandet hör jag ;)

Mr.Chang och Spencer gillar detta.
  27. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Är du mellanchef, står på ett ben och bor i växjö ?

28. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna

Stingmeister, Eurenius, Gummo och 1 annan gillar detta.
  29. Mr.Chang

Mr.Chang Präst

Från:
    Gbg
    :DHär på forumet tycker vi om klockor oavsett vad de heter,och hatar du bara namnet på klockan så köp något på Ur&Penn och njut!
    Om du tycker att de är för dyra,så betyder det att du inte har råd,fortsätt handla på Ur&Penn,företaget som har ständig rea!

Senast ändrad: 5 december 2015
    N.Bathes och Jonte73 gillar detta.
  30. LS

LS Stadsbo

Från:
    Linköping
    Helt rätt.
    Eller som min förra arbetsgivare sa när jag fick leka chef - "Min dräng har en dräng" :D

Jonte73 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield