• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omegahjälp på Tradera

Noami

Cartier
Googlade snabbt "Omega 1445" och fick upp urverk som var identiska med annonsens, vilket gör det troligt att verket iallafall är äkta. Sen kan jag ingenting i sig om modellen men på rak arm skulle jag ej säga bä.
Vad sa säljaren?
 

Jonte73

Audemars
Ref 255472.
Årtalet verkar stämma med serienr 1988-89
Men svårt att avgöra på bilderna,gravyren i locket verkar sådär tycker jag.
Tydligen tillverkades många olika stilar på samma ref.
 

Jonte73

Audemars
Äkta verk.
Ser ingen skillnad eg.
image.jpg
 

Jonte73

Audemars
Sen är det nog lättare att få experthjälp i vintagetråden, kanske admin kan flytta över tråden ?
 

rogart-63

Patek
Tycker det ser okey ut . Verket är ju original . Det kunde suttit ett ETA-verk istället . Eta gjorde dessa verk åt Omega . vilket är bra om man behöver hitta reservdelar . Resten ser ok ut . Fråga om du kan få en bild på 18K stämpeln ? Bandet är grymt fult gjort .
 

Jonte73

Audemars
Förtydligar att 255472 är verknr och inget annat.
Ref ser du i locket precis som tdk säger
196.1080 eller 196.1072.
 

tissoter

Audemars
Inte helt lätt och se något konstigt, det skulle väl vara gravyrerna på insidan av locket som ser lite taffliga ut men det kan ju vara så det ska se ut. Har ingen referensbild på locket. Tror att den är legit men Tradera är ju som bekant ett lotteri, förslagsvis betalar man med kort via klarna så kan man häva det om ad säger nej.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ingen aning om klockan men ett konstigt omdöme hade någon lämnat. Dock som positivt(??)

"var inte samma klocka som på fotografiet boet nr stämde inte.
205560022" 2014-04-15

Innan dess har säljaren inte sålt något sen 2013. Jag skulle iallafall iakta försiktighet. Betala via Klarna?
 

tissoter

Audemars
Ingen aning om klockan men ett konstigt omdöme hade någon lämnat. Dock som positivt(??)

"var inte samma klocka som på fotografiet boet nr stämde inte.
205560022" 2014-04-15

Innan dess har säljaren inte sålt något sen 2013. Jag skulle iallafall iakta försiktighet. Betala via Klarna?

Seems legit, NOT
 

Jonaz

Rolex
Klockan är betalad och säljaren garanterar äkthet med pengar tillbaka +25% om det skulle visa sig vara falskt...
Fortsättning följer
 
Topp