Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omegas 8500-kaliber, någonsin i en 300M?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Frosse, 3 november 2013.

1. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Tror ni Omega någonsin kommer trycka in deras 8500 i en 300M?

2. Laurentius

Laurentius Stadsbo

Kanske som en Limited Edition i endast 8500 ex:D

sjobbe, vikgul, Aquaracer2 och 10 andra gillar detta.
  3. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Nej men det lär säkert komma förfinade (läs förminskade) co-axialverk, och då kommer 300m tillbaka på riktigt... ;)

4. JayJay

JayJay Biskop

Jag har för mig att man från Omega sagt att 8500 ska vara deras baskaliber i framtiden. Huruvida detta innebär att man trycker in den i SMP eller inte ska jag låta vara osagt. Men det borde ju rimligen vara det eller att stryka den ur sortimentet som är alternativen.

Kan tyvärr inte ange källa på ovanstående då det var ett par år sedan jag läste det. Så jag antar att inlägget till del är av spekulativ karaktär.

5. Daniel J

Daniel J Bonde

Från:
    Trollhättan
    Har också läst att dom kommer att gå över till inhouse urverk i alla klockor.
    Om detta innebär 8500 i alla eller om dom har urverk som inte släppts än framgick inte.

300m chrono fick nyligen nya urverk dock inte inhouse så det ligger nog några år bort.

6. Mr.Sund

Mr.Sund Stadsbo

Tror inte det, har läst att har att göra med höjden på 8500 verket.

De nyaste Seamaster 300 med keramikring har dessutom bestyckats med Caliber 2500D där konfigurationen med Co-axial är helt omgjord och har mer likheter med Caliber 8500 än 2500C. 3 level escapement osv. Tror knappast att Omega skulle modifera caliber 2500 så grundligt för att sedan överge den.

Undersköterskan får gärna komma med utförligare och mer korrekt information. ; )

Orkar tyvärr inte leta reda källorna men det finns en del matnyttig information i dessa trådar:

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=208705
    http://forums.watchuseek.com/f20/ca...arious-2500-movements-b-c-d-etc-621621-2.html
    http://forums.watchuseek.com/f20/will-2500d-end-reliability-issues-617533-3.html

7. Daniel J

Daniel J Bonde

Från:
    Trollhättan
    Med hjälp av ett skohorn fick dom ju in det i AT som ju inte är så hög.

Men jag tycker inte heller att det är sannolikt att byta när dom spenderat så mycket på 2500 verket.

Dessutom måste dom ju ha en instegsmodell vars lägre pris måste motiveras på något sätt.

Den som lever får se.

Mr.Sund gillar detta.
  8. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
Mårtenssons ur Brookfield