Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omegas butik i Florida

Diskussion i 'Diskussion' startad av AdamST, 20 januari 2014.

1. AdamST
    Trådstartare

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Var nyligen på semester i Florida, där shoppades det såklart en del!

En dag begav det sig att vi spenderade ett antal timmar på ett köpcentrum utanför Fort Lauderdale, Aventura Mall. Gissa min lycka när jag insåg att det fanns ett stort antal klockaffärer!

SÅ först kikade jag på Corums, Breitlings och sedan en AD för Rolex och Tudor. Servicen var under all kritik, jag kände mig otroligt ovälkommen och det kändes överdrivet snobbigt. Sedan gick jag till den sista stora (och den jag varit mest intresserad av), Omegas.

Vad kan jag säga, jag ville göra posten för att rekommendera alla entusiaster en tur dit, servicen var helt fenomenal. Jag fick hjälp så fort jag satte foten i affären, efter en del småprat fick jag sätta mig ner och börja prova olika modeller, primärt var jag intresserad av Sotchi-klockorna. Jag sa att jag var nöjd efter att ha provat ett par, men tjejen som var med mig undrade om jag inte ville prova mer modeller av rent intresse? Klart jag ville det!
    Efter nästan 40 min gick jag därifrån efter att ha bekantat mig med ett stort antal modeller, tillsammans med en påse med alla deras kataloger för 2013 och ett antal Lifestyle-tidningar. Helhetsupplevelsen var otroligt bra och man kände verkligen att de ville ta hand om sina kunder.

Rekomenderas starkt!

Camo00, jaqob, Icaras och 7 andra gillar detta.
  2. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Inga bilder?! :facepalm:

Molle och adamstlund gillar detta.
  3. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Jag var i Miami 2012.

Det var omöjligt att få bra service. Särskilt de som krängde rolex, nytt eller beggat, var väldigt otrevliga.

Men det är väl rimligt, på något sätt.

trumpetera gillar detta.
  4. AdamST
    Trådstartare

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Tyvärr inte :( detta var mer en post att uppmärksamma Omegas personal och inte klockorna (även fast de var riktigt fina!)

5. AdamST
    Trådstartare

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Jag känner igen mig, staden känns inte så inriktad på service direkt. Ingen säljare var direkt otrevlig men ofta snorkiga och inte direkt så aktiva att kunden skulle känna sig välkommen

6. pederr

pederr Stadsbo

Från:
    Norrland
    Var på Omegabutiken hösten -12 och hade samma positiva upplevelse. Tyvärr ingen business då de skulle ha 30' för en Speedy Pro.

adamstlund gillar detta.
  7. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Har samma erfarenhet från Omegas butik i kadewe varuhuset i Berlin.
    Helt galet bra bemötande trots jeansshorts och flipflop på fötterna.

Skumpa och test av de modeller jag ville se. Hade min smp 300 gmt på armen vilket kanske bidrog.
    Rekomenderar en tur i klockbutikerna i det varuhuset btw.

adamstlund gillar detta.
  8. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Vansinnigt mycket pengar överallt. Men så jävla pankt ändå.
    South beach är smaklöst rakt igenom.

9. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Hoppas du köpte något med tanke på all tid de lade ner. De flesta expediter i bättre affärer har provisionslön. Annars slösa du bara dennes tid och minskade dess lön..

10. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Finns det fler klockbutiker än wempe, omega, rolex och cartier i kadewe? Allt låg ju i samma hörn på markplan.

Trevlig omegabutik som du sa. Urmakaren satt ute i butiken och grejade.

11. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kul! Men lite bilder? ;-)
    Finns det flera sotchi-klockor alltså?

12. AdamST
    Trådstartare

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Hehe jag bodde där i Art Deco distriktet ;), stranden var fin om inte annat :) mycket fattigdom överallt kändes det som

13. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Stranden är fin. Speciellt om man tar sig en bit upp, bort från south beach.

Bodde tätt intill lincoln road. Hotellpersonalen var f.ö den enda trevliga personal vi stötte på under en vecka.

14. AdamST
    Trådstartare

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
  15. AdamST
    Trådstartare

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Vi bodde på Savoy, fantastiskt trevlig personal! Jo man kanske skulle tagit sig uppåt, bekväm som man var stannade man ändå :)

16. AdamST
    Trådstartare

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Haha tyvärr inte, men det var en sån långsam dag att jag inte kände att jag besvärade (jag var under hela tiden den enda kunden i butiken, och det är ingen liten butik)

17. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Iwc och breitling vet jag om iaf.

18. AdamST
    Trådstartare

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    C
    Corum också, väldigt nära Breitling

19. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Klart du inte behöver köpa något för att få bra service.

Du kanske håller på att spara, för att köpa nästa gång.

Icaras, konkas och Eurenius gillar detta.
  20. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Ok ja det finns rätt många märken där, såg nog inte alla.

21. AdamST
    Trådstartare

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Ja det stämmer ju faktiskt, dock ligger nog en ny Omega utanför budgeten ännu på ett tag :(

22. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Aventuran är fan bäst! Aldrig fått dålig service där i någon klockbutik trots flippflopp och badshorts.

adamstlund gillar detta.
  23. Thomas77

Thomas77 Bonde

Jag var i exakt samma köpcenter i somras :)

Gjorde samma runda som dig och drog exakt samma slutsatser :cool:

Var en kvinna i Omegabutiken som var väldigt trevlig och hjälpsam. Blev väldigt förtjust i Speedmastern och jag hade pengar med mig som jag hade tänkt köpa en pepsi gmt med som fanns i en butik utanför Clearwater. Denna gmt var dock såld visade det sig en vecka senare så med facit i hand borde jag köpt Speedmastern av den trevliga Omegatjejen :)

Bemötandet hos Rolex AD var väl inte jätteimponerande trots en 116610 LN på armen, tyvärr får jag säga för annars tycker jag generellt sett servicenivån i amerikanska butiker är mycket hög.

adamstlund gillar detta.
  24. AdamST
    Trådstartare

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Var denna tjej italiensk/amerikansk?

25. Thomas77

Thomas77 Bonde

Hmmm har för mig det var en mörkhårig kvinna 40+ de bjöd på kaffe också :)

26. AdamST
    Trådstartare

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Tjejen som hjälpte mig var något yngre :)

27. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Var i Sawgrass sommaren 2012, hittade bara breitling och tag heuer där. Tag bra bemötande medans breitling var så där..

adamstlund gillar detta.
  28. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Var i staterna förra sommaren med, kan lägga till att Torneau i San Fran var bra med!:)

29. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    New York City, nyår 2013-2014.
    Torneau, Time Warner Center, Columbus Circle - Mycket bra service, inga problem att känna/klämma på allt man ville utan någon som helst köpepress. Standard klockbutik, som det ska vara helt enkelt.

Rolex, fifth avenue - värdelös service, ointresserad personal, relativt tråkig butik. Kul att titta i montrarna dock.

Sedan kommer vi till Omega, också på fifth avenue. Denna butiken är helt klart värd ett besök även om man inte gillar Omega som märke. *hela* kollektionen finns här, extremt professionell personal, engagerad, ville visa upp allt när man sa att man var intresserad. Riktigt ballt att se Tourbillon-skeleton De Ville på nära håll, vilket finmekaniskt litet underverk! Även om jag sade att ett köp inte var aktuellt i nuläget var det absolut inga problem att känna på klockor i miljonklassen, no questions asked. Fick säljarens visitkort med mig hem, har haft mailkontakt med denne nu om årets klockinköp som förhoppningsvis händer relativt snart. Här snackar vi bra ambassadörer för företaget som helhet!

Icaras, Jonulf och adamstlund gillar detta.
  30. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Precis hemkommen från Miami och tyckte ändå att servicen var bra på de ställen jag var inne på i Miami beach, dock var inte prisnivån rätt! Var även en sväng på de karibiska öarna st Thomas och st Martin och herregud vilket paradis för klockälskare! På en och samma gata på kanske 1km fanns det gissningsvis 100+ klock- och juvelerarbutiker och allting dessutom skattefritt. Om servicen i Miami var ok så var servicen här enormt bra och jag var faktiskt en hårsmån från att köpa en iwc vilket jag ångrar idag att jag inte gjorde :p

Icaras och adamstlund gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield