• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omegas butik i Florida

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Var nyligen på semester i Florida, där shoppades det såklart en del!

En dag begav det sig att vi spenderade ett antal timmar på ett köpcentrum utanför Fort Lauderdale, Aventura Mall. Gissa min lycka när jag insåg att det fanns ett stort antal klockaffärer!

SÅ först kikade jag på Corums, Breitlings och sedan en AD för Rolex och Tudor. Servicen var under all kritik, jag kände mig otroligt ovälkommen och det kändes överdrivet snobbigt. Sedan gick jag till den sista stora (och den jag varit mest intresserad av), Omegas.

Vad kan jag säga, jag ville göra posten för att rekommendera alla entusiaster en tur dit, servicen var helt fenomenal. Jag fick hjälp så fort jag satte foten i affären, efter en del småprat fick jag sätta mig ner och börja prova olika modeller, primärt var jag intresserad av Sotchi-klockorna. Jag sa att jag var nöjd efter att ha provat ett par, men tjejen som var med mig undrade om jag inte ville prova mer modeller av rent intresse? Klart jag ville det!
Efter nästan 40 min gick jag därifrån efter att ha bekantat mig med ett stort antal modeller, tillsammans med en påse med alla deras kataloger för 2013 och ett antal Lifestyle-tidningar. Helhetsupplevelsen var otroligt bra och man kände verkligen att de ville ta hand om sina kunder.

Rekomenderas starkt!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag var i Miami 2012.

Det var omöjligt att få bra service. Särskilt de som krängde rolex, nytt eller beggat, var väldigt otrevliga.

Men det är väl rimligt, på något sätt.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag var i Miami 2012.

Det var omöjligt att få bra service. Särskilt de som krängde rolex, nytt eller beggat, var väldigt otrevliga.

Men det är väl rimligt, på något sätt.
Jag känner igen mig, staden känns inte så inriktad på service direkt. Ingen säljare var direkt otrevlig men ofta snorkiga och inte direkt så aktiva att kunden skulle känna sig välkommen
 

Jonte73

Audemars
Har samma erfarenhet från Omegas butik i kadewe varuhuset i Berlin.
Helt galet bra bemötande trots jeansshorts och flipflop på fötterna.

Skumpa och test av de modeller jag ville se. Hade min smp 300 gmt på armen vilket kanske bidrog.
Rekomenderar en tur i klockbutikerna i det varuhuset btw.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Var nyligen på semester i Florida, där shoppades det såklart en del!

En dag begav det sig att vi spenderade ett antal timmar på ett köpcentrum utanför Fort Lauderdale, Aventura Mall. Gissa min lycka när jag insåg att det fanns ett stort antal klockaffärer!

SÅ först kikade jag på Corums, Breitlings och sedan en AD för Rolex och Tudor. Servicen var under all kritik, jag kände mig otroligt ovälkommen och det kändes överdrivet snobbigt. Sedan gick jag till den sista stora (och den jag varit mest intresserad av), Omegas.

Vad kan jag säga, jag ville göra posten för att rekommendera alla entusiaster en tur dit, servicen var helt fenomenal. Jag fick hjälp så fort jag satte foten i affären, efter en del småprat fick jag sätta mig ner och börja prova olika modeller, primärt var jag intresserad av Sotchi-klockorna. Jag sa att jag var nöjd efter att ha provat ett par, men tjejen som var med mig undrade om jag inte ville prova mer modeller av rent intresse? Klart jag ville det!
Efter nästan 40 min gick jag därifrån efter att ha bekantat mig med ett stort antal modeller, tillsammans med en påse med alla deras kataloger för 2013 och ett antal Lifestyle-tidningar. Helhetsupplevelsen var otroligt bra och man kände verkligen att de ville ta hand om sina kunder.

Rekomenderas starkt!


Hoppas du köpte något med tanke på all tid de lade ner. De flesta expediter i bättre affärer har provisionslön. Annars slösa du bara dennes tid och minskade dess lön..
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har samma erfarenhet från Omegas butik i kadewe varuhuset i Berlin.
Helt galet bra bemötande trots jeansshorts och flipflop på fötterna.

Skumpa och test av de modeller jag ville se. Hade min smp 300 gmt på armen vilket kanske bidrog.
Rekomenderar en tur i klockbutikerna i det varuhuset btw.

Finns det fler klockbutiker än wempe, omega, rolex och cartier i kadewe? Allt låg ju i samma hörn på markplan.

Trevlig omegabutik som du sa. Urmakaren satt ute i butiken och grejade.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Stranden är fin. Speciellt om man tar sig en bit upp, bort från south beach.

Bodde tätt intill lincoln road. Hotellpersonalen var f.ö den enda trevliga personal vi stötte på under en vecka.
Vi bodde på Savoy, fantastiskt trevlig personal! Jo man kanske skulle tagit sig uppåt, bekväm som man var stannade man ändå :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Hoppas du köpte något med tanke på all tid de lade ner. De flesta expediter i bättre affärer har provisionslön. Annars slösa du bara dennes tid och minskade dess lön..
Haha tyvärr inte, men det var en sån långsam dag att jag inte kände att jag besvärade (jag var under hela tiden den enda kunden i butiken, och det är ingen liten butik)
 

Thomas77

Omega
Jag var i exakt samma köpcenter i somras :)

Gjorde samma runda som dig och drog exakt samma slutsatser :cool:

Var en kvinna i Omegabutiken som var väldigt trevlig och hjälpsam. Blev väldigt förtjust i Speedmastern och jag hade pengar med mig som jag hade tänkt köpa en pepsi gmt med som fanns i en butik utanför Clearwater. Denna gmt var dock såld visade det sig en vecka senare så med facit i hand borde jag köpt Speedmastern av den trevliga Omegatjejen :)

Bemötandet hos Rolex AD var väl inte jätteimponerande trots en 116610 LN på armen, tyvärr får jag säga för annars tycker jag generellt sett servicenivån i amerikanska butiker är mycket hög.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag var i exakt samma köpcenter i somras :)

Gjorde samma runda som dig och drog exakt samma slutsatser :cool:

Var en kvinna i Omegabutiken som var väldigt trevlig och hjälpsam. Blev väldigt förtjust i Speedmastern och jag hade pengar med mig som jag hade tänkt köpa en pepsi gmt med som fanns i en butik utanför Clearwater. Denna gmt var dock såld visade det sig en vecka senare så med facit i hand borde jag köpt Speedmastern av den trevliga Omegatjejen :)

Bemötandet hos Rolex AD var väl inte jätteimponerande trots en 116610 LN på armen, tyvärr får jag säga för annars tycker jag generellt sett servicenivån i amerikanska butiker är mycket hög.
Var denna tjej italiensk/amerikansk?
 

Apansson

Torpare
New York City, nyår 2013-2014.
Torneau, Time Warner Center, Columbus Circle - Mycket bra service, inga problem att känna/klämma på allt man ville utan någon som helst köpepress. Standard klockbutik, som det ska vara helt enkelt.

Rolex, fifth avenue - värdelös service, ointresserad personal, relativt tråkig butik. Kul att titta i montrarna dock.

Sedan kommer vi till Omega, också på fifth avenue. Denna butiken är helt klart värd ett besök även om man inte gillar Omega som märke. *hela* kollektionen finns här, extremt professionell personal, engagerad, ville visa upp allt när man sa att man var intresserad. Riktigt ballt att se Tourbillon-skeleton De Ville på nära håll, vilket finmekaniskt litet underverk! Även om jag sade att ett köp inte var aktuellt i nuläget var det absolut inga problem att känna på klockor i miljonklassen, no questions asked. Fick säljarens visitkort med mig hem, har haft mailkontakt med denne nu om årets klockinköp som förhoppningsvis händer relativt snart. Här snackar vi bra ambassadörer för företaget som helhet!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Precis hemkommen från Miami och tyckte ändå att servicen var bra på de ställen jag var inne på i Miami beach, dock var inte prisnivån rätt! Var även en sväng på de karibiska öarna st Thomas och st Martin och herregud vilket paradis för klockälskare! På en och samma gata på kanske 1km fanns det gissningsvis 100+ klock- och juvelerarbutiker och allting dessutom skattefritt. Om servicen i Miami var ok så var servicen här enormt bra och jag var faktiskt en hårsmån från att köpa en iwc vilket jag ångrar idag att jag inte gjorde :p
 
Topp