Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omegas rep.tider?

Diskussion i 'Diskussion' startad av aadde81, 6 december 2014.

1. aadde81
    Trådstartare

aadde81 Stadsbo

Från:
    SUNDBYBERG
    Börjar bli lite irriterad. Gångavvikelsen blev för stor på min Omega SMP. Den 13 oktober lämnade jag in den till Erikssons Urhandel som skulle skicka den till Omega (i Sthlm som jag uppfattade det). Efter det har jag fått återkoppling att det går på garantin och att jag meddelas så fort Eriksson fått tillbaka den. Om jag inte räknar fel har det gått två månader på måndag.

Är detta normalt för Omega? Nästa klocka blir f*n Rolex i så fall.

2. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Det är inte omega utan swatchgroup verkstad som är sega! Kompis longines var borta nästan 2 mån på garanti :/ samma verkstad.

3. Niclas

Niclas Bonde

Från:
    NVSkåne
    Jag fick min 3603 servad på garantin och det tog ca 3 veckor ifrån att den skickats från Karlssons i Helsingborg. Fick beskedet att den fått service på köpet och det reagerade jag på.
    Men, mailade Swatch och fick det bekräftat. Dem sände mig även resultatet av ruckningen :)

Icaras gillar detta.
  4. aadde81
    Trådstartare

aadde81 Stadsbo

Från:
    SUNDBYBERG
  5. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Rolex har också väntetid för service 2+ mån. Det tar tid att ta isär alla delar, tvätta, smörja, bytta till nya, sätta ihopa allt, oavsett vilket klock märke det är. Mycket tråkigt att vänta,väntade själv på min Submariner 8-9 veckor.Tror att det mesta tiden går ,när dom får klockan , så INNAN det blir din tur.........:) att dom börjar jobba på den.

6. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg

Beror ju helt och hållet på vart du servar klockan..

Spencer gillar detta.
  7. Niclas

Niclas Bonde

Från:
    NVSkåne

I somras.

8. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö

Perfekt,så till vilken Rolex Ad ska man lämna klockan för service,för att den ska vara klar innan 2.mån. ? Gillar såna tips............:)

9. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Några veckor sedan! Dom låg tydligen efter och var underbemannade.

10. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Fast en garanti ska inte ta 2+ mån då har man väl t.om rätt att häva köpet?

11. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Tror Rob E har 6-8 veckor nu. 8 veckor är generellt sett kortare än 2 månader, då en månad är lite mer än 4 veckor. :)

12. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Ja fast en service är väl ok att det tar längre tid men en garantiservice bör väl vara klar snabbare ?

13. aadde81
    Trådstartare

aadde81 Stadsbo

Från:
    SUNDBYBERG
    Om den mesta tiden är "väntetid" tycker jag att man skulle kunna boka en service/reparation, sedan meddelar de när det är dags att lämna in den, dvs. när de faktiskt kan börja med den.

paradis gillar detta.
  14. audotcom

audotcom Friends of KS

Från:
    Södertälje
    Jag lämnade in min PO hos eriksson Urhandel i somras, fick vänta i 13v innan den var tillbaka. Fick samma svar som du, underbemannade, dom höll på att flytta, det va mycket att göra, dom låg efter osv osv. Dock så va det en större service och inget garantiärende.

15. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Lösning på den plågsamma väntetiden: Ha fler än 1 klocka [emoji4][emoji108]

cultshit gillar detta.
  16. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö

Så har jag tyckt länge,att när dom behöver klockan så skickar dom tex. sms 2-3 dgr innan,ock det skulle minska vänte tiden mycket.........:)

Rookie och aadde81 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield