• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omegatavla, udda tvåton?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Satt och tittade på denna ett tag och blev inte riktigt klok på vad jag tycker. Att en tavla både har silver och gulddetaljer känns riktigt udda. Sedan är trycket lite svagt, men ser original ut? Dessa guldbelagda visare brukar oxidera kraftigt. Vad jag försöker säga och frågar er är, lämnade denna tavla/viare fabriken med detta utseende? (det är en 2505a)
245559657_d81c1595-8d04-4437-883d-16c23d3e9ed1.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Satt och tittade på denna ett tag och blev inte riktigt klok på vad jag tycker. Att en tavla både har silver och gulddetaljer känns riktigt udda. Sedan är trycket lite svagt, men ser original ut? Dessa guldbelagda visare brukar oxidera kraftigt. Vad jag försöker säga och frågar er är, lämnade denna tavla/viare fabriken med detta utseende? (det är en 2505a)
Har aldrig sett nåt sånt.
Ser det bara så ut eller sitter Omegaloggan, texten och märket, väldigt snett i förhållande till tolvan? Är 12, 9, och 3 tryckta på tavlan?
 

JohanHLM

Rolex
Fanns modellen både med och utan invändig chapterring? Har sett ett antal utan invändig ring men vet inte om det är original eller blivit tvättade? Antar att vi snart får se en likvärdig i dagens vintage tråd ;)
Edit: Tittade alldeles för snabbt.
Såg att denna hade utvändig ring vilket.
 
Senast ändrad:
Topp