• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omegor, hjälp med lite info...

Kommit över några Omegor som kanske någon kunnig vet vad det är för något, kanske årtal, värdet mellan tumme och pekfinger... Lite halv dåliga mobilbilder...
image.png
image.png
image.png
 

Martin Lovasz

Audemars
Det är lite blandat men den tidigaste är från 40-talet och den nyaste från tidigt 60-tal men man måste titta närmare på dem. De har alla serienummer på urverket som kan datera dem mer exakt. Den från 40-talet ser ut att ha en mycket fin urtavla och det sätter grundvärdet och jag skulle tippa på 1500-2000kr för den. 60-talaren har också en mycket fin urtavla men fungerar datumväxlingen och är det en original krona? 2000-3000kr skulle jag tippa. Den tredje har ful tavla och ser ut som ett bygge av olika delar så den är svår att värdera men 1000kr skulle jag nog tro att man minst får för den.

Jag är inte så bra på just priserna då de går upp hela tiden och olika modeller värderas mycket olika.
 
Det är lite blandat men den tidigaste är från 40-talet och den nyaste från tidigt 60-tal men man måste titta närmare på dem. De har alla serienummer på urverket som kan datera dem mer exakt. Den från 40-talet ser ut att ha en mycket fin urtavla och det sätter grundvärdet och jag skulle tippa på 1500-2000kr för den. 60-talaren har också en mycket fin urtavla men fungerar datumväxlingen och är det en original krona? 2000-3000kr skulle jag tippa. Den tredje har ful tavla och ser ut som ett bygge av olika delar så den är svår att värdera men 1000kr skulle jag nog tro att man minst får för den.

Jag är inte så bra på just priserna då de går upp hela tiden och olika modeller värderas mycket olika.
Kanon, tackar för svar.. Då vet jag lite till iaf.
/ Kalle
 
Topp