Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omegor, hjälp med lite info...

Diskussion i 'Vintage' startad av Chevelle, 5 april 2016.

1. Chevelle
    Trådstartare

Chevelle Bonde

Från:
    Enköping
    Kommit över några Omegor som kanske någon kunnig vet vad det är för något, kanske årtal, värdet mellan tumme och pekfinger... Lite halv dåliga mobilbilder...
    image.png image.png image.png

2. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Det är lite blandat men den tidigaste är från 40-talet och den nyaste från tidigt 60-tal men man måste titta närmare på dem. De har alla serienummer på urverket som kan datera dem mer exakt. Den från 40-talet ser ut att ha en mycket fin urtavla och det sätter grundvärdet och jag skulle tippa på 1500-2000kr för den. 60-talaren har också en mycket fin urtavla men fungerar datumväxlingen och är det en original krona? 2000-3000kr skulle jag tippa. Den tredje har ful tavla och ser ut som ett bygge av olika delar så den är svår att värdera men 1000kr skulle jag nog tro att man minst får för den.

Jag är inte så bra på just priserna då de går upp hela tiden och olika modeller värderas mycket olika.

3. Chevelle
    Trådstartare

Chevelle Bonde

Från:
    Enköping
    Kanon, tackar för svar.. Då vet jag lite till iaf.
    / Kalle

4. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Det dyker snart upp någon med mer korrekt information som håller på med Omega mer än vad jag gör.

5. Chevelle
    Trådstartare

Chevelle Bonde

Från:
    Enköping
    Ska tillägga att alla tickar på, utan att kollat någon exakthet på tidhållningen ännu.