Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OMG vilken klocka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Diskussion i 'Diskussion' startad av poormans, 21 juli 2014.

1. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

inte bara arvegods ifrån ca 1965-75 och testad av dykare till 104 meter!!!!
    om inte det räcker så har den plutonium batteri oxå måster var en mkt bra breitling

http://www.tradera.com/item/190110/211958053/vacker-herr-breitling-klocka

märkligt att han är med på avhämtning, vore kul och fråga om det är ok att mötas hos AD för att få den verifierad

cheers
    christian

yonsson, vonhall och Icaras gillar detta.
  2. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
    Håll i hatten, det här kan var något riktigt ovanligt! Ping Tobbe-i-Etuna

Skärmavbild 2014-07-21 kl. 02.33.07.png

rillesnille och yonsson gillar detta.
  3. ZQT

ZQT The Banker

Omen, Wii, eriksson850 och 1 annan gillar detta.
  4. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

5. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

ang bilder i annonserna så brukar jag oftast ha bilder, de kanske inte är av toppkvalitet men man brukar ändå få en hyffsad uppfattning om vad jag säljer eller???

6. ZQT

ZQT The Banker

Nej, dina bilder är fullkomligt urusla.

Omen, Galaxxy, Gavve och 7 andra gillar detta.
  7. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
  8. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bara jag som reagerade på att klockan var antik?

9. Andado

Andado Bonde

Från:
    Täby
    Hahahahaha!

10. Calfen

Calfen Borgare

Från:
    Högalid
    Hehe.

11. ranepaj

ranepaj Bonde

Lär ju behöva kontakta strålsäkerhetsmyndigheten för att ens få röra plutoniumdinkan :nailbiting:

12. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

tillräckligt bra för att klockorna ska sälja tydligen

13. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Vad glad man blir när man stöter på en sådan här annons :D

14. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund

Helt ärligt, du skulle uppfattas långt mycket mer seriös om du valde att publicera bättre bilder. Tycker du att det räcker med att få ett hum om klockan du säljer då vissa av dessa har ett stort värde i tavlan. På vissa bilder ser tavlorna skadade ut och på vissa inte, på vissa andra är dem så skakiga och tagna i så dåligt ljus att man får känslan av att du försöker dölja något.

För din egen skull så skulle du uppfattas långt mycket mer seriös och du skulle antagligen få bättre betalt för dina objekt om du hade bättre bilder. Det räcker med att du investerar i en kamera för 990:- och tänder en lampa så skulle dina bilder öka i kvalité med typ 1000%. Ett råd och tips i all välmening. För kunskap verkar du ha om många av dina objekt, låt inte hel sunkiga bilder förstöra din trovärdighet.

/Daniel

Omen, Fabian, aleks och 10 andra gillar detta.
  15. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Skulle aldrig lägga 30+ utifrån kassa Iphonebilder. Det komiska är att man till och med kan få rätt bra bilder med en iPhone 5 man går ut eller fotar nära ett fönster.

par gillar detta.
  16. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

hmmm jag tycker båda dessa bilder ifrån mina senaste annonser är helt ok, men, men,
    ser man inte kan man alltid be om fler bilder det gör de flesta som är seriöst intresserade, windowshoppers frågar sällan ;)

men ok den sista är rätt dålig men det var den jag hade i hinken för tillfället och som sagt det är bara att fråga efter bättre bilder då jag brukar dra dem via mms då det är både en enklare och snabbare kontakt

17. Donkii

Från:
    Östersund

Räcker med en Iphone 4 alt. Galaxy S2 för att prestera hyggliga bilder i rätt ljus. Sen så går det alltid att handla en bättre beggad kamera för några lappar..

Dessutom så skulle han på två-tre objekt ha tjänat tillbaka de pengarna som kameran kostade i form av bättre betalt för sina objekt så jag hajar inte varför man inte lägger högre prio på bättre bilder då det är något han uppenbarligen sysslar med frekvent, att köpa och sälja.

yonsson gillar detta.
  18. Donkii

Från:
    Östersund

Du får ursäkta men jag bad dig om bilder på ett objekt du sålde för några månader sedan och fick ännu sämre bilder skickade till mig. Jag valde att backa ur. Kan vara ärlig att säga att jag har varit nyfiken på några av dina objekt men sedan du spottat på mig som köpare och ger mig skit tillbaka så kommer jag aldrig att köpa något av dig då du levererar dessa skit bilder. Ska det vara så svårt att ta till sig av kritik och säga bilderna suger men jag ska försöka ta bättre, eller var ärlig i alla fall och säg att ni kommer inte att få bättre bilder för det är inget jag prioriterar. Men att sitta här och försvara dina bilder när alla andra tycker tvärtemot vad du tycker, då blir det lite lågvattenmärke över det hela.

Jonte73, Omen, Randel och 3 andra gillar detta.
  19. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

betydligt enklare med mobilkameran då bilderna går direkt i hinken men mobilen och kameran i den är dålig (någon B galaxy) så det är dags att uppgradera den oavsett

cheers
    christian

20. Donkii

Från:
    Östersund
    Som en gås, allt bara rinner av..

Hebbe, ZQT, par och 1 annan gillar detta.
  21. viktor.stefansson

viktor.stefansson Stadsbo

Från:
    Sandviken

Borde väl följa med en blyväst för att våga ta i den!

ranepaj gillar detta.
  22. wayne

wayne Friends of KS

Sluta bråka pojkar, beställ en pizza och slappna av:)

Love peace and understanding

Compiss och ranepaj gillar detta.
  23. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

tycker du att jag spottar på dig som köpare i och med dåliga bilder?? ursäkta men du verkar aningen lättstött och hade det väl varit mer konstruktivt att påpeka detta då när det inträffade istället än att spy galla nu

cheers
    christian

24. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

sen är jag är inte sämre än att jag kan försöka ändra mig (även om det är jävligt svårt) men mobilen är dålig och skall ändå uppgraderas så det får väl bli en ajfån tillslut

cheers
    christian

25. Donkii

Från:
    Östersund

Vill du sälja nått till mig, jag ber om bättre bilder för att kunna avgöra om jag vill gå vidare eller ej, och du skickar sämre bilder, så visar du rätt snabbt vad du går för.

Jag skrev till dig "om detta är bättre bilder enligt dig så ber jag att få tacka för mig.."
    Därefter hörde jag inget mer från dig.

26. Donkii

Från:
    Östersund

Nya 6an lär säkert ha en bra kamera men iPhone idag har inget att sätta emot mot varesig Galaxy S5 lr Sony Z2 när det kommer till bl.a. kamera.

27. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

vilken klocka var det??

28. Donkii

Från:
    Östersund

Nu kom jag inte ihåg riktigt, kan ha varit en Aerospace eller en Oysterquartz, måste ha varit i slutet eller början på förra året.

29. poormans
    Trådstartare

poormans Präst

oysterquartzen hade jag rätt bra bilder på om du inte fick svar så var det nog för att den gick bort i ett byte

aerospacen vet jag inte om jag haft uppe här kanske

cheers
    christian

30. Donkii

Från:
    Östersund

Det var på TTT.

Mårtenssons ur Brookfield