• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OMRÖSTNING : Fuck bostadsrätt, jag ska ha en tråksub. Eller?

Behöver jag en tråksub?

  • Ja, en 116610LN.

    Röster: 39 30.2%
  • Ja, en 14060.

    Röster: 14 10.9%
  • Självklart. Helst en på varje hand.

    Röster: 15 11.6%
  • Nej.

    Röster: 61 47.3%

  • Totala väljare
    129
  • Enkät stängd .

Nexus

Panerai
Hej hopp!
Jag håller på att försöka banta ner klocksamlingen till en trio bestående av Sinn U1, Rolex 1601 samt Panerai PAM000. En "hyfsad" trippel som täcker de mesta situationerna.

Min ursprungsplan här var att sälja av resterande klockor och lägga de pengarna på en bostadsrätt.
Men, då budgivningen gick helt åt helvete så börjar jag fundera på att i stället gå loss på en sån däringa Råålex Sub som alla coola kids har.

Så, vad säger ni : Ska jag ha en sub, och i så fall vilken ?
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Bara för att en budgivning går över ditt tak kanske det är lite tidigt att kasta in handduken helt på bostadsmarknaden. Det tar tid att hitta rätt bostad vid rätt tillfälle för "rätt" pris. Behåll pengarna och ha tålamod, stilla inte köpbegäret för saken skull. I mina ögon ett klokare sätt att spendera pengarna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
OJ oj oj. Jag har budat på säkert 5 bostäder utan att vinna budgivningen. Det kommer flera, jag lovar.
Om bostadsrätten kostar som en Rolex, så ser jag inte att du har direkt problem med att vinna nästa budgivning förutsatt att du har ett fast arbete. Skit i klockan och köp ett bra boende istället.
 

Nexus

Panerai
Bara för att förtydliga : Klockan kostar inte ens en bråkdel av vad en kontantinsats här landar på, så det handlar i praktiken mest om att låna av mig själv.
Sitter på ett helt acceptabelt förstahandskontrakt, så det är ingen direkt kris på bostadsfronten.
 

A.Gold

Omega
Stämmer in i kören, bostadsrätt. Har förlorat tillräckligt många budgivningar det här halvåret, men det är bara att köra vidare.
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Absolut en Bostadsrätt. Kanske inte det roligaste att lägga kontanter på, men när kontantinsatsen gått upp 2200% (realiserat) på 5år så börjar man fundera hur andra människor som inte har bostadsrätt kommer överleva ekonomin...
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Moget, vuxet men också det rätta :bookworm:
Börja i rätt ände, prioritera boendet först, du sitter redan på en fin uppsättning klockor..

Sub tycker definitivt jag att du ska ha på sikt, sjukt trevliga, speciellt de äldre (t.ex. Ref: 5513, 1680)
Lycka till med bostadsletandet!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Klocka före bostad alla dagar i veckan, så länge man har tak över huvudet så är det lunch :D! Köp dig en tråksub, gärna den med datum, finns för och nackdelar att ha både bostadsrätt eller hyresrätt. Ser dock bara fördelar att ha en tråksub ;).
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
OJ oj oj. Jag har budat på säkert 5 bostäder utan att vinna budgivningen. Det kommer flera, jag lovar.
Om bostadsrätten kostar som en Rolex, så ser jag inte att du har direkt problem med att vinna nästa budgivning förutsatt att du har ett fast arbete. Skit i klockan och köp ett bra boende istället.
Du har fegbudat yonsson...du är så blygsam när det kommer till pengar...;)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
köp bostad och belåna den sen för att köpa klocka! asbra taktik ;)
jag som är lite fegare hade nog satsat på bostaden först...
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Du är sannerligen en vis man Nexus. Självklart ska du ha en 14060 eller en 114060. Den senare kan du få prova hos mig om du vill, skicka ett pm isf.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Förstår inte problemet.

Köp en sub. Vinner du en budgivning så sälj. Då får du njuta under tiden du budar och säljer den dagen du skulle vinna. Slipper du vänta liksom, kan ju ta 6mån innan det händer nått på bostadsmarknaden för din del igen liksom :)
 

Boris Balkan

Fark you!
image.jpg
 

Rearden

Cartier
Varför inte strunta i Rolexen och bostaden och istället ta lån till en Richard Mille och bo under st eriksbron! Jag har ett gammalt tält som fungerar så länge det inte är regn eller snö som jag kan ställa upp med!

Mer seriöst: köp bostadsrätten - klockintresset är kul men att bo dåligt eller inte alls känns väldigt otryggt..
 
Topp