• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omröstning, ändra gräns för antal inlägg för säljesannonser på KS

Antal inlägg för att få annonsera under sälj?

  • 250

    Röster: 127 28.3%
  • 150

    Röster: 40 8.9%
  • 100

    Röster: 90 20.1%
  • Bra som det är

    Röster: 191 42.6%

  • Totala väljare
    448
  • Enkät stängd .

JFolkeG

Omega
Är detta fråga om en storm i ett vattenglas? Att det förekommer bedrägerier på blocket är ingen nyhet. Men har det förekommit några kända fall av bedrägerier eller annan form av olagligheter på detta forumets köp och sälj? Sen är det klart att försiktighet skall beaktas då vi har att göra med kapitalvaror. Jag upplever att dagens köp och sälj är tillfredsställande.
 

Rearden

Cartier
Kombinationen av tid och inlägg är väl den bästa, dagens 50 inlägg är bra. Sen ser jag två alternativ, antingen att det är kort tid och då blir antagligen effekten att det ser ut som idag så då kanske det lika gärna kan vara som det är. Alternativ två skulle vara en ordentlig medlemskapstid på kanske 6 månader?
 
Kombinationen av tid och inlägg är väl den bästa, dagens 50 inlägg är bra. Sen ser jag två alternativ, antingen att det är kort tid och då blir antagligen effekten att det ser ut som idag så då kanske det lika gärna kan vara som det är. Alternativ två skulle vara en ordentlig medlemskapstid på kanske 6 månader?
20 inlägg gäller ju nu? Ser också att en ändring (högre post count+längre medlemstid) kan vara bra i förebyggande syfte. Hittills har medlemmar/admins varit bra på att stänga ner spammare som tydligt söker höja antal inlägg specifikt för att komma åt K&S.
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Kör som några andra klockforum, medlem en given tid och ett visst antal inlägg för att ens se "köp och sälj"-sektionen. Sedan om det är 50 eller 100 spelar kanske mindre roll. Läser personligen hellre 25 kvalitativa inlägg med en gnutta substans än 675 stycken "Grattis", "Snygg", "Rolex". För hög tröskel och en-ordsinläggen kommer regna in. Just my 5 cents.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Tror egentligen mer på tid på forumet + antal inlägg. 50 kan räcka gott om det kombineras med säg 1-2 månader. de riktigt fula fiskarna kommer man dock aldrig åt...
 

Malte

Omega
Aldrig gillat att man ska behöva posta massa för att få se inlägg eller annonser. Blir oftast att folk skriver helt meningslösa inlägg som inte tillför ngt för att öka antal "post".
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Inlägg går att spamma. Tror att köpare borde ha det lite tuffare än säljare i form av medlemstid
 

Buffi

Panerai
Men alltså, anser folk att det är ett stort problem med mycket bullshit posts i Köp/Sälj just nu? Det ser väl ändå relativt städat ut enligt mig? Nu är jag relativt ny på forumet med låg post-count, men jag upplever sälj-delen som rätt lättöverskådlig. Sålde själv en klocka där nyligen, och uppskattade att slippa behöva posta en massa dumma inlägg "för att få upp post-counten" innan.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Kör som några andra klockforum, medlem en given tid och ett visst antal inlägg för att ens se "köp och sälj"-sektionen. Sedan om det är 50 eller 100 spelar kanske mindre roll. Läser personligen hellre 25 kvalitativa inlägg med en gnutta substans än 675 stycken "Grattis", "Snygg", "Rolex". För hög tröskel och en-ordsinläggen kommer regna in. Just my 5 cents.
Enig där. En kombo av tid och rimligt antal känns vettigt. Tycker dock att köp och sälj funkar bra över lag. Särskilt i kombination med GG
 

Hugii

Audemars
Om det ska bara gälla annonseringen då är det meningslöst.
250inlägg och 3mån.... ska även gälla tittbehörighet på KoS.

(Avstår från att rösta)
 

holma20

Panerai
Känns som de är mkt mer "Scam" på köpes generellt , enl erfarenhet så är wtb mkt värre särskilt på of och wus ,
som nämnts borde kanske stänga k/s tills man uppnått sin kvot :)
 

Chattras

Cartier
Nu kan jag inget om programmering så vet inte ens som detta är möjligt men en tanke skulle vara att ha det på följande vis.
- Ha kvar nuvarande regler för postande på K&S.
- Inför "klassning" på annonserna. En "klass" som är som den som finns nu och en som bara kan aktiveras om man har t.ex. 500post och 1år. Denna senare kan också bara ses av de medlemmar som uppfyller dessa kriterier. På så sätt kan man välja om den annonsen man lägger in skall vara synlig för alla eller bara för de med högre aktivitet/längre medlemsskap. Om man säljer ett nato kanske man vill att alla ska se men den dagen helguldspateken ska ut kanske man vill vara lite mera reserverad och selektiv.
 
Topp