• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omröstning: 1675 Root beer - Jubilee eller Oyster

Vilket är svalast?

  • Oyster

    Röster: 31 23.0%
  • Jubilee

    Röster: 104 77.0%

  • Totala väljare
    135

Helvetia

Cartier
Tycker båda funkar, men jubilee vinner. Jagade jubilee ett tag till min, men gav upp. Hojta till om du kommer över två i din quest!

Och fan för den boettjäveln, easy rider! Är inte så kunnig, men måste ju vara ett skolboksexempel på hur en gammal rolex-boett ska se ut?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ska jag skära maten åt dig?

image.jpg
image.jpg

OT: Faa-aa-n vad den där är bra. Ja, jag är avundsjuk.

OnT: är verkligen en 'oyster-snubbe', även om jag har en Jubilee på armen just nu, men på Rootbeer vinner Jubilee varje gång.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
OT: Faa-aa-n vad den där är bra. Ja, jag är avundsjuk.

OnT: är verkligen en 'oyster-snubbe', även om jag har en Jubilee på armen just nu, men på Rootbeer vinner Jubilee varje gång.

Tack! Rätt ändlänkar är äntligen på väg från orienten, så snart kan jag sluta störa mig på det.

Oyster lämpar sig bäst på de flesta ur, här är det inte lika självklart.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
1675 i tvåton funkar bäst på jubilelänk, tycker jag... Men den sista RBn 16713, är väldigt bra på TT Oyster med SEL.

Föreställer mig att TT 1675 på Oyster är ovanligare, om man föredrar det.

A
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Är alltid pro Oyster men i detta fall är det ett undantag som bekräftar regeln - jubilee vinner denna gång.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Oyster! Men då du redan har ett i stål så förstår jag suget. Annars är min favorit ståloyster på porrdinkan.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ja. Det är frågan. Ivrig tidzonsresenär?
acce1999 har synat boetten ifråga vid ett tillfälle. Om han kommer ihåg kan han ju ge ett utlåtande om den.
Jo, jag minns boetten. Hela klockan, faktiskt. Så där trevligt välhållen och använd, som i varje fall jag uppskattar. Kanske kan man anta att den mjukare vridringen av guld har suttit under en skjortärm och blivit fingrad på av just en ivrig resenär sedan sjuttiotalet?
A
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jubilee TT är grymt på rootbeer f ö den enda snygga TT GMT:n

Jubilee i stål på övriga vintage GMT ser även bra ut.

På allt övrigt ser oyster bättre ut.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag säger som andra, normalt föredrar jag oyster även på GMT, men här tycker jag jubilee var snyggast.
 

Galaxy

Rolex
Även om jubilee kanske är mer traditionsenligt tycker jag faktiskt att Oyster slår högre. Fick ett riktigt upplyft tycker jag (bör dock tilläggas att jag i 9 fall av 10 föredrar jubileé).
 
Topp