• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omröstning: När upptäcker min fru tickandet?

När upptäcker min fru tickandet?

  • Hon har redan upptäckt tickandet, men har struntat i att säga något

    Röster: 16 25.4%
  • Fredag förmiddag

    Röster: 2 3.2%
  • Fredag eftermiddag

    Röster: 12 19.0%
  • Lördag förmiddag

    Röster: 3 4.8%
  • Lördag eftermiddag

    Röster: 5 7.9%
  • Söndag förmiddag

    Röster: 3 4.8%
  • Söndag eftermiddag

    Röster: 2 3.2%
  • Aldrig. Sonen får äran att berätta det för henne på söndagskvällen

    Röster: 20 31.7%

  • Totala väljare
    63
  • Enkät stängd .

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Den blå tavlan borde bli upptäckt under söndagen. Jag smög in en Tudor Submariner i höstas, ännu oupptäckt . Den är en av sex klockor som jag förvarar öppet och använder dagligen.

Anledningen att den smögs in är att jag fick den samma dag som bilen skulle hämtas ut från en relativt dyr service/reparation.
 

erlpes

Omega
:) har en ny klocka sedan en vecka tillbaka. Används i princip dagligen. Hon har inte märkt något. Den förra klockan jag köpte tog en månad att upptäcka och då endast efter att jag mer eller mindre medvetet viftat med den framför henne. Intresset är svalt.
 

KMS

Rolex
Det kan inte vara så att hon redan upptäckt klockan? Men tänker att om jag säger något om klockan måste jag genomlida timme ut och timme in om klockans förträfflighet? :)

Min fru har för längesen insett att jag är bananaz och blir ju inte direkt överraskad när jag går till Posten för att hämta ut ett nytt paket.
 

ANkk

Cartier
Jag brukar ge min handled ledigt på söndagar.. Är jag den enda ? Nu vet jag sedan tidigare trådar att vissa av er även sover med klockan på vilket jag finner högst märkligt haha
 

meo_swe

Audemars
Jag brukar ge min handled ledigt på söndagar.. Är jag den enda ? Nu vet jag sedan tidigare trådar att vissa av er även sover med klockan på vilket jag finner högst märkligt haha

Visst händer det att man har klockfria dagar. Men jag saknar klockan för mycket när den inte sitter på armen.
Dock har jag börjat att ta av mig klockan t.ex. på kvällar eller bakom skrivbord och lägga på bordet framför mig.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Antingen vill hon inte upptäcka den (teori: det som jag inte ser finns ej) eller så kan hon inte upptäcka den (hypotes: problematik i syn & hörselorgan).
 

zamboni

Omega
Antingen vill hon inte upptäcka den (teori: det som jag inte ser finns ej) eller så kan hon inte upptäcka den (hypotes: problematik i syn & hörselorgan).

Kan intyga att min fru varken har defekt syn eller dålig hörsel. Ibland undrar jag dock med synen, för en timme sen fick dottern en golfboll mitt i huvudet när lillebror slängde ner en från andra våningen. (Jag vet, helt sjukt). När vi tröstade dottern noterade jag att "klockhanden" hamnade mitt på dotterns huvud, klockan var definitivt exponerad så att säga. Min fru stod bredvid men ingen kommentar nu heller. Å andra sidan, får någon en golfboll i planeten har man kanske tankarna på annat håll....
T-5 hrs and counting.
 

zamboni

Omega
Då så, då har vi ett resultat.
Det hela slutade med att *trumvirvel* sonen stolt fick berätta om klockinköpet varpå min fru sa:
"Va, ni skojar?"
Hon hade alltså inte märkt någonting alls och "försvarade" sig med att hon aldrig i sin vildaste fantasi kunde tro att jag skulle göra ett nytt klockinköp utan att först be om ordentligt smakråd. Sen flög hon mer eller mindre upp från köksstolen för att nyfiket kolla in vilken klocka jag skaffat, för att lite besviket konstatera något i stil med att det var den där modellen med det lite kantiga utseendet. Sen blev det en massa positiva ordalag angående klockans fina skick, frågade hur gammal den var, vem jag köpte den av med mera.

Tack för att jag fått dela med mig av experimentet till er och fått rolig input, stort grattis till alla som gissade rätt!
 

meo_swe

Audemars
Så du fick godkännande av frun till slut endå?
Det var ju skönt att höra. Men ack så roligt att hon inte märkte något:D
 
Topp