• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omröstning och resultat!

Utseende eller urverk? Vad är viktigast för dig, är du ytlig eller tänker mer på inre kvalitéer?

  • Utseende

    Röster: 27 42.9%
  • Urverk

    Röster: 2 3.2%
  • Båda

    Röster: 33 52.4%
  • Inget av dem

    Röster: 1 1.6%

  • Totala väljare
    63
  • Enkät stängd .

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Omröstning!

Bra initiativ! :)

Jag la min röst på utseende, inte för att jag skiter i urverket utan för att, för mig, kan ett bra verk inte kompensera för en ful klocka, men ett trist verk kan kompenseras av en snygg klocka. Givet då att verket är av god kvalitet alldeles oavsett..

:geek:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Re: Omröstning!

Denke skrev:
Bra initiativ! :)

Jag la min röst på utseende, inte för att jag skiter i urverket utan för att, för mig, kan ett bra verk inte kompensera för en ful klocka, men ett trist verk kan kompenseras av en snygg klocka. Givet då att verket är av god kvalitet alldeles oavsett..

:geek:
Lite så men en snygg klocka med batteri eller risigt kina-verk flyger ändå inte. Tog båda-alternativet även om jag nog tycker som Denke. :roll:
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Re: Omröstning!

Båda är viktigt.

Men om vi bortser från pengarna så har jag hellre en vintagedykare eller kronograf med godkänt utseende från något halvt okänt märke med ett bra verk i än en snygg Patek med ett quartzverk i.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Omröstning!

Ganska självklart vad man svarar på den frågan. Skulle man köpa en ful klocka bara för att den har ett bra urverk?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Omröstning!

Släng upp en poll på hur många klockor folk äger också! Pollar är kul!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Omröstning!

Jag la min röst på utseende. Men det innebär inte att jag skulle köpa en klocka bara för att den är snygg UTAN att den har ett ok automatiskt urverk.
För mig är det förutsagt att de klockorna jag vill köpa är automatiska och således spelar utseendet större roll än urverket. Även om det vore coolt att ha en gångreserv på åtta dygn eller liknande, men det är inte viktigare än designen.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Omröstning!

Jag röstade på båda, mina ögon säger utseendet medans tekniknörden i mig säger urverket :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: Omröstning!

Liggfaktorn är givetvis skitviktig! Har dock insett att varken klocka eller mc funkar. Man måste tydligen konversera omkull dem! :eek:
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Omröstning!

Rolle DD med presidentlänk är givetvis det som gäller om du ska ha mycket bang for the buck. Skulle nog tillochmed jag lyckas :mrgreen:
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: Omröstning!

Gavve skrev:
Rolle DD med presidentlänk är givetvis det som gäller om du ska ha mycket bang for the buck. Skulle nog tillochmed jag lyckas :mrgreen:

Hahaha... Jupp, från inget till ett, men därefter kommer ingen klocka i världen hjälpa dig. Sorry ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Josef B

Bestraffaren
Re: Omröstning!

För min del så tittar jag oftast på utseendet och sedan märket. Om klockan då gillas då börjar man titta under huven och börjar göra lite research.
Så det är lite av allt möjligt egentligen, utseendet först och främst men jag röstade på "Båda!.

Utseende > Märket > Urverket
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Omröstning!

theargonaut skrev:
Gavve skrev:
Rolle DD med presidentlänk är givetvis det som gäller om du ska ha mycket bang for the buck. Skulle nog tillochmed jag lyckas :mrgreen:

Hahaha... Jupp, från inget till ett, men därefter kommer ingen klocka i världen hjälpa dig. Sorry ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Touché... Det kommer upp en WTB snarast!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Re: Omröstning!

Kul att veta att det just nu är 61 aktiva användare på forumet :) , även om jag antar att det är mer som inte postar och att det är fler på ingång!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Re: Omröstning!

Spencer66 skrev:
Rolex funkar alltid, lyssna nu, ALLTID!

NoRolex.gif


Så är det alltså?!?
Men, f-n jag e ju gift, så det spelaringen roll, kan jag säga...

BTW; jag röstade på utseende. En ap-ful klocka me dett fantastiskt verk kommer aldrig att gå hem hos mig i vilket fall...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Omröstning!

Reslutat:

27 personer bryr sig mest om utseendet
2 personer tycker urverket är viktigast
33 personer tycker båda är viktiga
1 person tyckte märke var viktigast

Av detta kan vi nog dra slutsatsen att det inte finns en ekonomisk uppsida på att sätta ihop ett för avancerat urverk jämfört med en snygg utsida. Hommager, Hublots, Breitling och Panerai har gjort rätt som mest bryr sig om ytan. Kort sagt de viktigaste för de flesta här är att det ser snyggt ut! Men inget fel i det och ärligt, hur mycket nytta har man av en tourbillon..
 
Topp