• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[omröstning] Snyggast armband till Sub/GMT/Explorer?

Vilket armband föredrar du?

  • Original stål

    Röster: 133 89.3%
  • Nato/Zulu i nylon

    Röster: 6 4.0%
  • Läder

    Röster: 10 6.7%
  • Annat (motivera)

    Röster: 0 0.0%

  • Totala väljare
    149

sme82

Omega
Smaken är som bekant som baken. Vilket armband föredrar du till en Submariner, GMT, Explorer och dylikt?

EDIT: Attans, råkade posta i fel forumdel.. :(
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Röstade orginal för det tycker jag gäller GMT/explorer, sub däremot på nato så lite skumt att fråga om tre modeller i en omröstning. Förutsätter även att du syftar på Rolex mef sub och GMT?

@Denke kanske kan assistera med att flytta tråden till rätt del av forumet :)
 

drClasse

Omega
jag tycker att Oysterlänken är den enda tänkbara till både Rolex och Tudor som jag har (Tudor Prince no Tiger Woods). Jämför man med PLO med stållänk eller Panerai så är ju länkens vikt halva klockans så det är förståeligt om man då bantar ner till läder, åtminstone emellanåt. :rolleyes:
 

sme82

Omega
Resultatet "indikerar" att stålarmbandet tar hem omröstningen med en svag majoritet på 94,4% just nu :)

Som inspiration är exempel på alternativen nedan:
P253-Sub.jpg
IMG_3622.jpg

BS-Rolex-W-17-1680-01.jpg
 

sme82

Omega
Röstade orginal för det tycker jag gäller GMT/explorer, sub däremot på nato så lite skumt att fråga om tre modeller i en omröstning. Förutsätter även att du syftar på Rolex mef sub och GMT?

Du har helt rätt, jag tänkte på Rolex-klockor med vridring i allmänhet, men konstaterar att det skjuter snett. Om det gick borde frågan fokuseras ner till en svartvit Sub eller Seadweller.
 

Rille85

Breitling
Alldeles för armbandskonservativ av mig för att rösta på något annat än orginallänken! :)
 
Nu har jag inte någon Rolex själv, men varje gång jag byter tillbaka till orginallänk så blir det alltid en liten "oj va snyggare den är nu"
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Måste man välja ett, så blir det stål. Men det är också kul med variation: roligt att byta till nåt annat emellanåt, men att återvända till stål känns alltid rätt :)
 

DrDre

Patek
Tycker det beror på vilken generation det är. På de fysiffriga tycker jag tropic passar fint, på femsiffriga länken och på sexsiffriga RubberB.
 
Topp