• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Onödig Rolexfråga, men likaväl en fråga...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Om man talar om instegsklockor håller säkert de flesta med om att Seamaster Professional är Omegas instegsklocka eller Marinemaster kan sägas vara Seikos insteg till deras premiumklockor.. Men vilken modell är instegsmodell för Rolex?
 
80talisten skrev:
Om man talar om instegsklockor håller säkert de flesta med om att Seamaster Professional är Omegas instegsklocka eller Marinemaster kan sägas vara Seikos insteg till deras premiumklockor.. Men vilken modell är instegsmodell för Rolex?

Air King....kanske...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Målarn skrev:
80talisten skrev:
Datejust tänkte jag också...

Målarn skrev:
Min instegsklocka till Rolex blev en 116613LB Serti :D
Haha ja det är klart när det gäller dig.. :mrgreen:

Haha du vet mig ;)!! Sen insåg jag att det är ju GULD som gäller!!
Du ska köra guldrollar/guldklockor.. Stål skulle nog bara kännas malplacerat på dig..:)

En håla som Eskilstuna skulle behöva ett besök av dig för se vad skåpet ska stå..! :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
16610 för mig med, men instegsrolle är det väl inte egentligen?

Då röstar jag för en begagnad DJ!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Tänkte köpa en 16610 men valde en 16600 istället då 16610 är tråkrollen som de flesta köpt som första rolle. Imho. Dock är 16610 läcker för det givetvis. Tror man inte blir rolexfrälst av en DJ så ngt insteg till rolexträsket är den inte
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Beror nog på vad du menar med instegsmodell...

A) vilken som är billigast?
B) vilken som flest (av gemene man på marknaden) köper som första modell?
C) vilken som en specifik KS-medlem köpt som första modell?

För att vara proaktiv så svarar jag på mina egna frågor :geek:

A) Airking tror jag fortfarande är billigast ny
B) Tror DJ säljs i störst mängd av alla serier, och därmed kan ses som instegsmodell vad gäller volym
C) Min första Rolex var en GMT 16700 om jag minnns rätt. Som sen flippades och gav plats för en Sub 14060, som sen flippades för en Sea-Dweller 16600, som sen flippades för en Daytona 116520. Sen vid sidan om har en DJ 1603 kommit till och den finns kvar - men har även haft en DJ 16200 som ej finns kvar heller...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kunde du inte skrivit "Vilken modell är instegsRolexen?" som trådämne, så hade man fattat lite lättare. ;)

Det måste väl rimligtvis vara den absolut vanligaste, alltså en submariner med datum.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tänkte nog kanske billigaste modellen...

yonsson skrev:
Kunde du inte skrivit "Vilken modell är instegsRolexen?" som trådämne, så hade man fattat lite lättare. ;)

Det måste väl rimligtvis vara den absolut vanligaste, alltså en submariner med datum.
Jag suger på trådnamn... :D jag vet...
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Aurum skrev:
Jo, men man ser både trådar och när någon citerar dig. Nu ser jag även att jag ser när du svarat på mina inlägg. Men det är rätt rött och trevligt annars på forumet kan jag meddela.
:lol:
 

Sten

Cartier
Beror nog på hur man väljer att definiera frågan. Enligt min AD står DJ för en mycket stor del av alla sålda Rolex, så DJ ifall det är det man mebar. Annars Air-King?!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Instegsrollen kan vara en Sky-Dweller också om man väljer att se det så. Men ur ett rent prisperspektiv torde det vara en AK eller en Oyster Perpetual Date.
 
C

Crowolf

Guest
Sub med datum kan jag fatta som instegsmodell....men utan? Utan är för mig grejen.... Da Thing!
 

Ricrob

Patek
Jag tycker 14060 alt 16610 känns instegs men visst, tänker man ekonomiskt måste man ju säga DJ. För mig blev det 16613 och det känns braaaaaa! :D
 
Topp