• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

One is missing! All good things come in three?

Nova Pisani

Breitling
Är sugen på något att utöka min lilla samling med, men även om jag har vissa preferenser, så vore det kul att höra er åsikt om vad som saknas... Självklart handlar det om behov och tilltänkt användningsområde och sist men inte minst; budget. Men om vi bortser från det och tänker på estetik, stil och kvalitet bara, vad blir det då? Självklart fattar jag att detta är ett lyxproblem, men ibland kan det vara trevligt att tänka på dessa små trivialiteter...
Ser inte att mina foton laddas upp, så om dessa inte kommer med, så följer här en beskrivning av mina klockor so far: Patek Philippe 5167r-001 i roséguld och en Rolex Daytona, MOP, blått crocoband i gulguld.

Inväntar med spänning på era förslag!
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Nu vet jag inte vad din budget ligger på, men med tanke på din nuvarande samling så gissar jag på att taket är ganska högt :)

en stål Nautilus kanske? eller varför inte en Royal Oak (guld eller stål)?

Iwc'n som nämns ovan är också riktigt fin :)
 

Ryttaren

Rolex
När du valt bild med "ladda upp bild" så väljer du att kopiera URL:en med "IMG" och klistrar in i din post.

när du sen trycker på "svara" så blir det bilden istället :)

Edit: För att vara OT så en IWC Portuguese roséguld! (som även nämndes ovan)

BAAM! där satt den.

R1QZd3I.jpg
 

Apansson

Torpare
Vet inte om titan är din grej, annars är omega planet ocean i titan fin. Eller varför inte en i stål? Speedmaster månklockan går väl alltid hem också. Någonting på länk i stål/titan/vitguld/platina kan jag tycka, du har ju två fina guld på läder. ;-)
 

Bolio

Panerai
Som flertalet tidigare skrivit guld sub skulle passa in grymt bra. Har men de du har hade jag inte gått från ditt redan valda tema med att lägga in nått i stål utan fortsatt med guld och lagt till guldlänk på nästa och då sitter guld sub som en smäck.

Ser fram emot en lådöppnings tråd när du bestämt dig :hungry:.
 

Sond

Patek
Personligen skulle jag gå på antingen något "grövre" och då skulle det bli en red-sub eller att tänka premiumtillverkare och då skulle jag söka en ren dress från VC.
 
Topp