• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OneWatchGuy 2017

Kommer jag som superflippare klara detta?

  • Ja

  • Nej


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det borde väl vara det vinnande laget som får bidraga med 5 kr per röst och de naiva ja-sägarna som får nöja sig med ett bidrag om 1 kr ;)

Kan vi inte göra om det hela och få din återuppståndelse som en TWG? :D
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag tror ju ändå att det är möjligt att vara OWG, men det måste vara rätt klocka. En klocka som känns fräsch i alla sammanhang och inte är "för enkel" så att man tröttnar på den. Exempelvis i det här fallet är ju Datejust en väldigt trevlig klocka, skulle gärna vilja ha en själv, som fungerar i många situationer, särskilt de lite mer dressade, men jag tycker att den kanske är lite för liten och anspråkslös t.ex. på sommaren när man har en tischa på sig. Det är större chans att det skulle fungera med t.ex. en Submariner som känns, enligt mig (vet att vissa har synpunkter på dykare till dressade tillfällen), något mer flexibel till olika situationer. Däremot kan ju Submarinern vara lite lätt tråkig, alldaglig och för vanlig. Speedmastern går också bort pga bristen på vattentäthet, även om jag nog håller den som den bästa klockan någonsin gjord. Kanske en BLNR? Uppfyller kriterierna att vara både sportig och dressad, vattentät och den blåsvarta ringen erbjuder lite mer ögongodis samt att den inte är så vanlig.

Jag tänker själv att jag ska köra TWG med Speedmaster och 216570 nu, vi får se hur det går.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det är svårt att behålla klockor. Jag tror att man vill testa så många ref. som möjligt under tiden på planeten. Jag var säker på att min cal. 321 samt min 5513 meters first - som båda var årsklockor från 1967 - skulle vara för evigt.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Denna update blir aningen pinsam.. :bag:

Efter exakt 20 dagar hände det som inte fick hända, jag råkade klicka hem en klocka från Köp & Sälj. Klockan jag klickade hem hade jag i för sig tänkt köpa så fort den dök upp någonstans begagnad.. Detta sedan flera år tillbaka och den är inte direkt vanlig på andrahandsmarknaden. Jag vet att det inte är en ursäkt godtagbar för att svika mina 62 klockkompisar som trodde på mig. Men framförallt så suger det för att jag nu i efterhand är besviken på mig själv.

Jag vet inte hur jag ska kunna erkänna för min bättre hälft att jag förlorat vadet, hon kommer håna mig resten av året då jag verkligen gick in i vadet med tron om att jag skulle vinna utan problem. Förra gången var det mycket lättare, med detta sagt kanske några av er hade rätt. Det var kanske helt enkelt fel klocka att köra med.

För att avsluta detta kommer nu jag göra två saker, eller rättare sagt göra en sak och lova att inte göra den andra.

Jag lovar helt enkelt att aldrig påstå att jag ska vara OWG under en tidsbestämd period igen och därmed aldrig starta en liknande tråd igen :hilarious:

Det andra är tillskottet till BCF som följer nedan.

För att ni som läst, gillat, kommenterat eller röstat i denna tråd ska få ut något av det här (mer än att skratta åt min pinsamma insats) så kommer jag skänka pengar efter ert engagemang.

Röst (JA) [62 st] = 10 kr per röst (tack för att ni trodde på mig och jag är ledsen att jag svek er)
Röst (NEJ) [154 st] = 1 kr per röst (kan bara inte ge er mer för att ni röstade nej) :D
Likes [177 st] = 2 kr per like
Kommentarer [147 st] = 5 kr per kommentar

Om jag räknat rätt så blir det alltså en insättning på 1863 kronor (vilket är lite roligt för er med koll på Omega) till Barncancerfonden. Men för att vara på säkra sidan så sätter jag in 2000 kronor jämnt.

Slutligen så vill jag passa på att tacka alla er som hjälpt till med pengarna till Barncancerfonden!

Hoppas ni alla får ett underbart år :)

Snälla låt denna tråd dö ut nu så jag slipper påminnas om den.. :sorry:

/Asplund
Vänta! Jag tycker du kan rädda det här genom att inte öppna den nya klockan förrän om ett år. På så sätt får du klockan du velat ha väldigt länge, samtidigt som du inte köper den nu.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Jag trodde mer om dig! :D Men kanske var fel klocka, inget direkt del på DJ men tavlan kunde varit roligare kanske.
Själv funderar jag på att gå all in OWG med en Vit 116500.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Då är det ju en prioriteringsfråga.

Trodde att man redan lyckats med det när man kan titulera henne "mamman till mina barn" :D
Ja? Det är ju inte mindre av en anledning bara för att du döpte den till "Prioriteringsfråga" ;)

Kanske en nyttig övning i självbehärskning också. För Asplunds del kanske det är att det inte blir något ligga av. Det är ju också en anledning.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja? Det är ju inte mindre av en anledning bara för att du döpte den till "Prioriteringsfråga" ;)

Kanske en nyttig övning i självbehärskning också. För Asplunds del kanske det är att det inte blir något ligga av. Det är ju också en anledning.
Äh, jag vet inte. Om man kör OWG-grejen som nån slags övning så tror jag oftast att problemet är att man flippar saker för ofta.
Däremot ser jag inte poängen med att hindra flödet in, utöver de väldigt givna anledningarna..
 

jhellstrom

Cartier
2-Faktor
Jag är imponerad över att klara det nästan en månad. Jag har kört samma klocka på armen en vecka men kan fortfarande roa mig med att åtminstone gå och titta, dra upp och känna på dom andra klockorna.
 
Topp