• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Opolerad Tudor Sub

BCKSTRM

Rolex
Ja, den var tuff!



Det kanske stämmer. Jag har bara kikat på mobilen och tyckte misshandeln av boettlocket både framkallade fascination och ont i hjärtat.
Kan ha fel men tror PCG var 61-63. Då hade dock Suben gilttext och gilttrack. Den där tavlan bör vara nyare än 66. Rimligt att den är nyare då visarna inte matchar index i lumen. Utan att ngn kunnig säger emot hade jag avstått. För en "ofranken" PCG är dessutom priset för bra för att vara sant...
 

Quaker

Panerai
2-Faktor
Klockan.var en israelisk militär tudor.
Marinah (marinen)
Boettlocket i sin ordning, nått som gjordes för att kunna öppna den utan specialverktyg.
 

Calle med C

Panerai
Kan ha fel men tror PCG var 61-63. Då hade dock Suben gilttext och gilttrack. Den där tavlan bör vara nyare än 66. Rimligt att den är nyare då visarna inte matchar index i lumen. Utan att ngn kunnig säger emot hade jag avstått. För en "ofranken" PCG är dessutom priset för bra för att vara sant...

Klockan.var en israelisk militär tudor.
Marinah (marinen)
Boettlocket i sin ordning, nått som gjordes för att kunna öppna den utan specialverktyg.

Tack för infon!
 

Quaker

Panerai
2-Faktor
Tavlan etc kan jag inte avgöra , mer än att de haft Tudor 7928 med denna lösning av boettlocket samt märkning.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Du får dra ur tummen och köpa en snart;) Går en 7016- MN med tillhörande dykprylar på söndag...
http://www.artcurial.com/fr/asp/fullcatalogue.asp?salelot=M1010++++124+&refno=20001596&image=1
image.png
image.png
 

BCKSTRM

Rolex
Jag vill säga att jag såg fel. Det är inte PCG, så tavlan kan stämma! Lumen är ju fortfarande inte lik på tavla och vidare men tavlan kan iaf vara tidsenlig. Ber om ursäkt!

@Holy diver
Tycker också den är ganska dyr... Man lär väl åka på tull? En tidsenlig länk är väl 10k, sedan massa svetsande av boett och byta visare så är man nog uppe i 50k minst för en "sminkad gris"
 
Jag vill säga att jag såg fel. Det är inte PCG, så tavlan kan stämma! Lumen är ju fortfarande inte lik på tavla och vidare men tavlan kan iaf vara tidsenlig. Ber om ursäkt!

@Holy diver
Tycker också den är ganska dyr... Man lär väl åka på tull? En tidsenlig länk är väl 10k, sedan massa svetsande av boett och byta visare så är man nog uppe i 50k minst för en "sminkad gris"
Lär hamna på något sånt om allt ska fixas, men borrarna får man väll inte röra .....eller ? Kul klocka till rätt pris, vilket det inte verkar bli längre.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Jag vill säga att jag såg fel. Det är inte PCG, så tavlan kan stämma! Lumen är ju fortfarande inte lik på tavla och vidare men tavlan kan iaf vara tidsenlig. Ber om ursäkt!

@Holy diver
Tycker också den är ganska dyr... Man lär väl åka på tull? En tidsenlig länk är väl 10k, sedan massa svetsande av boett och byta visare så är man nog uppe i 50k minst för en "sminkad gris"

Att fixa den mer än service och ev polering av plexi hade det ju inte varit tal om, det är ju skicket/moddarna som gör den spännande. Med rätt proviniens så hade man ju kunnat lägga en del, helt klart:cool:
 

BCKSTRM

Rolex
Jag vill säga att jag såg fel. Det är inte PCG, så tavlan kan stämma! Lumen är ju fortfarande inte lik på tavla och vidare men tavlan kan iaf vara tidsenlig. Ber om ursäkt!

@Holy diver
Tycker också den är ganska dyr... Man lär väl åka på tull? En tidsenlig länk är väl 10k, sedan massa svetsande av boett och byta visare så är man nog uppe i 50k minst för en "sminkad gris"
Nu har jag blandat ihop sker och ting... Klocka nr 2, som är såld tror jag fortf har fel tavla...

Att fixa den mer än service och ev polering av plexi hade det ju inte varit tal om, det är ju skicket/moddarna som gör den spännande. Med rätt proviniens så hade man ju kunnat lägga en del, helt klart:cool:
Ok då tycker vi olika. Rund boett är bland det osexigaste jag vet. Hade garanterat lasrat upp den så den ser vettig ut.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Ok då tycker vi olika. Rund boett är bland det osexigaste jag vet. Hade garanterat lasrat upp den så den ser vettig ut.
Jag är inte heller ett fan av överpolerade boetter, men i min värld så går denna förbi stadiet där det spelar roll. Den har burits och moddats av någon som går sin egen väg utan att bry sig ett dugg om rådande normer, sådant kan jag uppskatta.
 
Jag är inte heller ett fan av överpolerade boetter, men i min värld så går denna förbi stadiet där det spelar roll. Den har burits och moddats av någon som går sin egen väg utan att bry sig ett dugg om rådande normer, sådant kan jag uppskatta.
Jag skulle kalla det ren misshandel framför medveten modd, men ändå cool men för dyr ut alla perspektiv...
 

Calle med C

Panerai
Min skolfranska är sämre än sämst. Om MN-grejerna fortfarande finns, vad säger ni, pågar: insamling och passaround? :D
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Topp