• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Orörd Rolex 5513 från 1971

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Säljer min kanonfina Rolex Submariner ref 5513 från 1971.

Klockan är i fantastiskt bra skick och även om den har använts flitigt genom åren så är den i ett väldigt bra skick för både samlare och för folk som faktiskt vill använda sina dyrgripar.

Ni kan läsa mer om den i min tråd från vintageavdelningen där det också finns fler bilder i bättre ljus:

https://klocksnack.se/threads/trist-utveckling-och-den-perfekta-klockan-rolex-5513.60242/

Serienummer är 3.0 miljoner och det placerar klockan ca 1971. Den vikta länken som är i otroligt bra skick (aldrig uppfixad) med elva (5+6) länkbitar och dive-extension är stämplad 3/72. Klockan är opolerad och har en otroligt fin patina på tavla och visare. Visarna har en viss korrosion vilket är vänligt när patinan är så här pass gul. Klockan kommer med ett ovanligt och snyggt vridningsinsert som vissa vill kalla mk1 och andra kissing 40. Det finns en liten skada på insertet kring kl12 men det är inget som jag tycker stör. Bara dessa inserts kostar vanligtvis 20k++ och detta är dels jäkligt snyggt och dessutom korrekt till klockan. Klockan har också ett T19 superdome som ger den en otroligt fin look. Allt som allt så är detta så nära på den bästa matta vintagesub som går att köpa.

Jag har ingen servicehistorik på klockan men jag har använt den frekvent och den håller tiden bra. Ur en samlarsynpunkt så är det ganska så roligt att kolla i baklocket och på verket som tillsynes är helt oskruvat. Rätt fantastiskt för en klocka som är så pass gammal. Jag har bytt krona och kronhals till nyare modell då originalkronan inte gick att skruva in fullt och därför inte var tät. Originaldelarna följer dock med klockan om den nya ägaren önskar återställa den.

Prisidé: 110k (Ge mig ett bud om ni så önskar) - Inga byten

Klockan finns i Stockholm och om ni har vettiga referenser eller känner mig så kan jag absolut möta upp face to face.

Tveka inte att fråga om något känns oklart. Fri retur inom tre dagar in man av oklar anledning inte är nöjd med klockan.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.JPG
10.JPG
 
Topp