• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ordningen återställd

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här på Rolexsnack.se hyllas ju Rolex över allt annat. De är helt enkelt bäst utan protest. Det har väl inte varit någon hemlighet att jag tyckt att andra billigare klockor och då framförallt GS erbjudit mer för en mindre peng.

De 5-siffriga referenserna har kännts för rassliga och de 6-siffriga lockade inte. När jag inventerade min klocksamling stod det klart att jag kunde lösa en 116600 om jag sålde några klockor. En klocka som borde upplevas som en riktigt grym klocka. Sagt och gjort, jag sålde snabbt och köpte snabbt.

Klockan var underbar första tiden, men erbjöd inte den detaljrikedom eller lume jag var van vid. Mycket är ju såklart vad man föredrar designmässigt i förhållande till priset. Hur som helst så fattade jag efter ungefär en vecka beslutet att det var flr mycket pengar att låsa på en klocka som inte kändes helt 100.

Så, vad gör man då? Jo, man pratar med närmaste kretsen och helt plötsligt togs ett för mig nu logiskt steg, nämligen tillbaka till en GS som för mindre än halva priset har samma kvalle men mer detaljer som lockar mig. Det har minst sagt varit en lärorik period och jag känner nu stt jag hittat hem igen.

Ut:
image.jpg


In:
image.jpg


Så, kommer jag köpa en till Rolex? Kanske, vem vet, men i så fall kommer det troligtvis inte vara en 6-siffrig referens. Kommer jag behålla denna GS? Ja, det är absolut planen. Den förra ägde jag i nästan 2 år och när den var såld så ångrade jag mig ganska omgående.
 

Carolin

Cartier
Här på Rolexsnack.se hyllas ju Rolex över allt annat. De är helt enkelt bäst utan protest. Det har väl inte varit någon hemlighet att jag tyckt att andra billigare klockor och då framförallt GS erbjudit mer för en mindre peng.

De 5-siffriga referenserna har kännts för rassliga och de 6-siffriga lockade inte. När jag inventerade min kloclsamlare stod det klart att jag kunde lösa en 116600 om jag sålde några klockor. En klocka som borde upplevas som en riktigt grym klocka. Sagt och gjort, jag sålde snabbt och köpte snabbt.

Klockan var underbar första tiden, men erbjöd inte den detaljrikedom eller lume jag var van vid. Mycket är ju såklart vad man föredrar designmässigt i förhållande till priset. Hur som helst så fattade jag efter ungefär en vecka beslutet att det var flr mycket pengar att låsa på en klocka som inte kändes helt 100.

Så, vad gör man då? Jo, man pratar med närmaste kretsen och helt plötsligt togs ett för mig nu logiskt steg, nämligen tillbaka till en GS som för mindre än halva priset har samma kvalle men mer detaljer som lockar mig. Det har minst sagt varit en lärorik period och jag känner nu stt jag hittat hem igen.

Ut:
image.jpg


In:
image.jpg


Så, kommer jag köpa en till Rolex? Kanske, vem vet, men i så fall kommer det troligtvis inte vara en 6-siffrig referens. Kommer jag behålla denna GS? Ja, det är absolut planen. Den förra ägde jag i nästan 2 år och när den var såld så ångrade jag mig ganska omgående.
Jag känner dig endast via detta forum och i min lilltå hade jag detta lite på känn. Inte helt oväntat och det känns bra att ordningen är återställd. Mysko va! :)
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor

Man måste våga pröva annat vilket du gjorde!
Men hemmaplan är alltid hemmaplan, det går inte att ändra på det :)


Har efter diverse utsvävningar själv också ändå alltid hamnat där jag hör hemma - Panerai.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är lite förvånad, trodde du skulle "stå ut" med dwellern längre än så faktiskt, men är du glad är jag glad!
Det är ju på intet sätt en dålig klocka, men störa sig på saker i den prisklassen så finns det ingen anledning att behålla.

Dig är det ordning på! Rätt skönt att verkligen komma underfund med vad man gillar, eller hur?
Ja, det könns oerhört bra faktiskt. Jag har ju levt länge med denna modell och tycker den är näst intill fulländad. De är ju ett h-vete att hitta, så paniken var stor när den såldes inom 10min då jag "visste" att jag aldrig skulle hitta en så fin igen. Nu har jag dock på ett smidigt sätt fått tag på en som är full set, klarar trycktest, har kanonamplitud och är i bättre kosmetiskt skick än den jag hade tidigare. Känns nästan lite som om klockan varit på service. :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Grattis! Snorsnygg den där GMT´n. Klocksnack kan andas ut och balansen på formet kanske vridas tillbaka något. Du får nog stå ut med att Rolex fortsatt kommer vara den tillverkare som alla jämför med och den klocka som alla förväntas vilja ha i alla "vad ska jag köpa"-trådar och "Spara lite till så har du råd med en Rolex..."-kommentarerna kommer också fortsätta trots att du sålt din Sea Dweller:) Det är lite som att vara Djurgårdare på Gnagar-forum eller bandyälskare på hockeysnack.se!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Skönt att se att Rolex inte är en återvändsgränd för alla. Eller ja, det var det ju kanske i ditt fall beroende på hur man ser det. Det viktiga är ju att jag fattar vad jag menar :) Grattis i alla fall.

<fredagsflummig>
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Snorsnygg den där GMT´n. Klocksnack kan andas ut och balansen på formet kanske vridas tillbaka något. Du får nog stå ut med att Rolex fortsatt kommer vara den tillverkare som alla jämför med och den klocka som alla förväntas vilja ha i alla "vad ska jag köpa"-trådar och "Spara lite till så har du råd med en Rolex..."-kommentarerna kommer också fortsätta trots att du sålt din Sea Dweller:) Det är lite som att vara Djurgårdare på Gnagar-forum eller bandyälskare på hockeysnack.se!
Ser ju mig knappast som en trendsättare och det finns ju många, bland annat Chrisse john b och Molle som ägt/äger både Rolex och GS. Tror ingen av dessa personer skulle säga att jag gjort ett dåligt val, varesig när jag köpte eller när jag sålde tillbaka Rolexen. För att citera John "Rolex är kul att köpa, men inte att äga". :D

Men visst, det behövs en motvikt till de som prisar Rolex över allt annat. Dessa få personer har allt som oftast inte ägt GS. Har nog aldrig hört någon som ägt GS och dissat dem även om klockor oavsett märke såklart har både för och -nackdelar. Sen ska man ju inte glömma att det oftast skiljer väldigt mycket i pris mellan Rolex och GS, en prisskillnad som jag tycker är svår att motivera.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Äh, yonsson du har ingen uthållighet...

Men om du lockas av "lume", så för all del... ;)

(Var glad för din skull när du skaffade Rolexen... Kan vara glad för din skull igen... Rolex kanske inte är din grej, helt enkelt.)
 

san

Cartier
2-Faktor
En lärdom rikare. Slutet gott, allting gott.

Förresten, det är inte en SBGM027 va? Jag tänker främst på det fulare kronskyddet och den något plottrigare tavlan jämfört med din. Vad är det för referens på din och hur ser tillgången ut på just den modellen?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hahaha... Inte helt otippat :) Grattis till GSn och insikten, att en dyr Rolex med safir, inte är speciellt kul. Våga nu ta klivet in i vintage med plexi :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En lärdom rikare. Slutet gott, allting gott.

Förresten, det är inte en SBGM027 va? Jag tänker främst på det fulare kronskyddet och den något plottrigare tavlan jämfört med din. Vad är det för referens på din och hur ser tillgången ut på just den modellen?
SBGM001. Tillverkades mellan 2004 och 2010. Tillgången är dålig. :)
 
Topp