• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ordningen återställd

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...detta odds var inte ens spelbart på Svenskaspel, däremot kunde du spela både på unibet och bet365, men till det låga oddset 0.65. Trodde också att du skulle stå ut längre med en Rolle än vad du gjorde Direktörn :D, men så länge du är lycklig och glad, kexchoklad så är jag nöjd ;)!
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Gjorde ju också en upptäckt för några veckor sedan och man kan säga att våra vägar går åt olika håll.

För mig är:

Rolex > det mesta :)
 

Bosse

Friends of KS
Ingen höga odds på detta som Hr Sjodahl noterar.....

Välkommen åter, och Yonnson! nu tar du vara på den där!

Provinens: Import Molle (vem annars) > John b > Undertecknade> Chrisse > Yonsson

//Bosse
 

Mattan

Panerai
Den är fin den också, köp en äldre 5 siffrig rolle för pengarna, mer charm, snyggare och mer prisvärd än de nya sexsiffriga:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen höga odds på detta som Hr Sjodahl noterar.....

Välkommen åter, och Yonnson! nu tar du vara på den där!

Provinens: Import Molle (vem annars) > John b > Undertecknade> Chrisse > Yonsson

//Bosse
Ni är ju personer man inte är rädd att handla av skulle man kunna säga. Näst intill nyskick efter över ett år på KS är ju helt otroligt. Lite som med 80talisten som inte ens repade titanspännet på sin mm300 under ett års ägande. :D

För övrigt kul att det kan lösa sig på detta sätt. Ger ju en annan sida än de tråkiga köp/sälj-historier vi ibland får läsa om här på KS.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Ja det kändes konstigt att även du köpte Rolex. Tyckte det räckte med att Molle gjorde ett snedsteg ;)

Jag har gjort några "snedsteg" under min klockkarriär. Dock kul att prova lite olika. Och vissa snedsteg har ju fått stanna. En fundamentalist är ju aldrig särskilt rolig heller. Bättre då med ett öppet sinne samtidigt som man känner var rötterna är.
BTW, så har jag en rätt intressant "gammal" Seiko på väg... :cigar:
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Du har mkt mer klocka för pengarna nu.
Mycket vackrare, elegantare mm.
Men det är ingen Rolex, på gott och ont.

Har ju haft ett antal Rolex och ett gäng GS. Rolex har mkt mkt långt till känslan i GS. GS har å andra sidan minst lika långt till känslan i "namnet", Rolex har ju en enastående varumärkeskraft.

Gillar Rolex skarpt, men har ju tyvärr blivit lite mellanmjölk, vilket inte nödvändigtvis är fel.

Men "at the end of the day" får de bägge pisk av:

ImageUploadedByTapatalk1423834937.321413.jpg



:D
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Du kan ju inte såga Rolex pga lumen när du är van vid Seiko som har marknadens bästa (icke radioaktiva) lume :p

Men välkommen tillbaka till den ljusa sidan ;)
 

Johanw

Cartier
Ni som säger såsse ska nog inte bära era dussinRolex om ni vill vara unika. Stark varumärke, fina klockor men inte mellanmjölk? Njae, siffrorna säger annat :confused:

Largest Global Watch Manufacturers Market Share
Swatch Group 18.3 %
Richemont 15.7 %
Rolex 11.8 %
Fossil (USA) 5.2 %
LVMH / Bulgari (France) 4.7 %
Citizen (Japan) 3.9 %
Seiko (Japan) 3.4 %
Patek Philippe 3 %
Casio (Japan) 2.1 %
Audemars Piguet 1.7 %
Others 30.1 %
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Ni som säger såsse ska nog inte bära era dussinRolex om ni vill vara unika. Stark varumärke, fina klockor men inte mellanmjölk? Njae, siffrorna säger annat :confused:

Largest Global Watch Manufacturers Market Share
Swatch Group 18.3 %
Richemont 15.7 %
Rolex 11.8 %
Fossil (USA) 5.2 %
LVMH / Bulgari (France) 4.7 %
Citizen (Japan) 3.9 %
Seiko (Japan) 3.4 %
Patek Philippe 3 %
Casio (Japan) 2.1 %
Audemars Piguet 1.7 %
Others 30.1 %
Orient är inte ens med på den listan :arghh: :bawling:

Detta trots att det är den största Japanska tillverkaren av mekaniska klockor :sorry:
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Hel rätt att våga testa det man är sugen på.
Sen att det inte blev helt rätt och sen gå tillbaka till det som funkar är ju bara logiskt.

Magisk GS, Grattis till den!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tragiskt att Seikomaffian har dig så i sitt våld att du inte vågade behålla Rollen!
Jag är ledsen ända in i själen för din skull!!

Men såklart glad ändå om du är glad..;-)
 

Blackmore

Panerai
Som sagt, både Rolex och GS är skitbra klockor, men magkänslan är oftast riktig.

Ibland funderar jag på att göra samma manöver, men är rätt säker på att jag skulle komma till samma slutsats som du.

Den där GMT-GS:en är sååå djävla fin! Det grämer mig lite att jag missade säljannonsen på din förra.
 

_jonte

Patek
Helt rätt yonsson! Den GS är mycket roligare än en safirrolex. Grejen med Rolex är ju deras vintageklockor, moderna är ätt trista.
 

_jonte

Patek
Du har mkt mer klocka för pengarna nu.
Mycket vackrare, elegantare mm.
Men det är ingen Rolex, på gott och ont.

Har ju haft ett antal Rolex och ett gäng GS. Rolex har mkt mkt långt till känslan i GS. GS har å andra sidan minst lika långt till känslan i "namnet", Rolex har ju en enastående varumärkeskraft.

Gillar Rolex skarpt, men har ju tyvärr blivit lite mellanmjölk, vilket inte nödvändigtvis är fel.

Men "at the end of the day" får de bägge pisk av:

ImageUploadedByTapatalk1423834937.321413.jpg



:D
Mmmm, det där med månfas är ovärderligt! Snygg klocka med förresten.. :)
 
Topp