• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ordningsfråga hr. ordförande och mötesdeltagare; OT

john b

Rolex
Skulle inte den där jämrans hyllan betraktas som lite OT-forum? Vill minnas att Skurt skrev att man inte fick snacka sommarklockor etc där för då skulle man omedelbart bitchslappas tillbaka till diskussion?

Är väl en ganska bra idé att man bara får starta ot efter en jävla massa poster, som en slags kvalitetsgaranti på personen bakom? Plus att min klockupplevelse slipper solkas av skittrådar om tigerkavajer, bilar och penisförlängare i övrigt.
 

sveol

Cartier
Tror inte det är ett problem med för mycket OT. Detta är ett klockforum och kommer så förbi. Vill man bara chatta ihjäl sig så är jag säker på att div andra forum (läs flashback och familjeliv) duger utmärkt. Något annat forum ni sett förvandlas från sitt kärnämne till ett OT forum? ...

För övrigt håller jag med många andra. En OT sektion vore utmärkt.
 

corbendallasx

Friends of KS
Vadan denna fokus på ett visst antal OT-inlägg på "förstasidan"? Vilken förstasida?
Sidan som först dyker upp är sidan med dom olika forumen att välja på.

Vill man inte läsa OT är det väl bara att undvika dom trådarna (under förutsättning att dom döps vettigt, vilket dom verkar) och om det nu är så att OT-trådarna "tar över" då får man kanske anstränga sig lite och posta lite mer spännande klocktrådar då...
Se det som en utmaning :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Noterar att detta är cykliskt...

När det härjats on topic ett tag dyker det upp ett antal OT-trådar (vilket är naturligt, folk hänger här och lär känna varandra). Då blir det väldigt/relativt mycket OT och yonsson blir fullständigt rasande. Sen startas det/bumpas det nån tråd om hur dumt det är med OT och argumenten för/mot återupprepas. Då läggs det lite sordin på den stojiga OT-stämningen och diskussionerna återgår så sakteliga till att återigen behandla klockor. Sedan går det en tid och OT-trådarna börjar dyka upp igen….

Kanske kan vi se denna cykel (nej, inte cykel, cykel) som självmoderering när den är som bäst?

;)
 

Camo00

Patek
Tycker också att jag ser en trend där relativt nya medlemmar under en period i sitt forumliv postar jättemycket OT, men att det lägger sig efter ett tag... Ser många exempel på det, mig själv inkluderat...
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Själv väntar jag på den första OT-tråden som fördömer OT-trådar som handlar om hur dåligt det är med OT-trådar dvs OT-OT-OT-tråden!! :nailbiting:

I övrigt njuter jag av ett mycket trevligt forum!
 

Rivalen

Rolex
Tycker inte att en OT-del är nödvändigt, men som många sagt att dra ner på dessa vore bra.
Mina högst subjektiva åsikter om
bra OT-tråd: https://klocksnack.se/threads/ot-efterlysning.9202/#post-159162
mindre bra Ot-tråd: https://klocksnack.se/threads/ot-fonder-råd-och-dåd.22668/
inget personligt mot respektive TS.

Jag tar det inte personligt. Jag gillar tydliga regler så långt det är möjligt. Är OT tillåtet, så är det det och är få intresserade av en viss OT-tråd, så dyker den snabbt neråt. Och om folk kan låta bli att skriva i trådar de inte är intresserade av, så kan de dyka ännu snabbare. Som Denke säger så skapar debatten en slags självcensur och den kanske är av godo? Man drar sig för att skriva OT om nåt som intresserar en - men det finns ju andra forum för det mesta.

Generellt så tror jag forumet skulle vinna på att Diskussion är enbart klockrelaterat.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag ser det som ett klart framsteg att bumpa den här tråden med jämna mellanrum i stället för att starta en ny varje gång det här grymt uttjatade ämnet kommer upp.

Vad vill jag med det här inlägget? Tja, ingenting egentligen. Det mesta är sagt åtminstone sju ggr tidigare. Ville bara ha lite bekräftelse och känna mig sedd. Vad säger du Rivalen? Vad har du att tillföra som du inte rwdan påtalat en miljon ggr?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Är inget jättestort fan av OT, dock tror jag att det är de inläggen som håller forumet mer levande och personligt. Att förbjuda det tror jag skadar klocksnackandet mer än det hjälper...
Det är ju inte så jobbigt att inte klicka på länkar med topicen "OT".
 
Topp