Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Oreba Sub-sec 50-tal?

Diskussion i 'Vintage' startad av Seagle, 10 februari 2016.

1. Seagle
    Trådstartare

Seagle Bonde

Som rubriken lyder så handlar tråden om en Oreba med Sub-sekund. Klockan fick jag med som "bonus" på en auktion(jag var egentligen ute efter en Longines 30 L i samma lot). Har googlat runt lite grann men inte riktigt hittat någon info om Oreba, står swiss på urtavlan som på så många andra klockor. Bifogar bild på klocka samt urverk. Vore roligt om någon satt inne på lite mer info? :)
    IMG_2090.JPG IMG_2091.JPG

2. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Aldrig sett förr. Den är ju jättefin och bra skick med!

3. Macklin

Macklin Stadsbo

4. Seagle
    Trådstartare

Seagle Bonde

Ja, den är i väldigt fint skick faktiskt. Tickar på bra. Behöver allmän rengöring och lite polerung av glaset samt nytt band bara :) Lite osäker på vad som passar, får prova mig fram
    Hm, intressant. Får försöka googla runt lite mer och se om jag kan få fram något mer om tillverkaren

LongCon gillar detta.