• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Orfina Porsche Design Seiko Monster Seiko 6309

Jacke

Omega
Tjenare,

Har beslutat mig för att rensa lite i samlingen.

1. Först ut är en Orfina Porsche Design. Civil variant. SÅLD
Urverk: Lemania 5100. Behov av service. Köpt av mig ca 2011 och använd sparsamt. Ingen servicehistorik. Minutkronograf-visaren nollställer inte. Lätt i uppdraget men då den inte är använd på ca 3-4 år har jag inte testat gångavvikelse etc.
Boett och länk: 40 mm utan krona och 43 mm med krona. Ca 15 cm hög. Boetten är jämnt sliten. Inga större hack eller repor. Flagar inte vilket är vanligt på den här modellen. Länken däremot är rätt risig men original för modellen. PD-märkt på låset. Passar min handled på ca 17 cm och då finns möjlighet justera två hack vid låset. Följer även med 2 st extra länkbitar.
Tavla+visare: Inga defekter. Tritiummarkeringarna gulnat. Sekundkronograf-visaren något solblekt.
Glas: Chippat i kanterna samt repor i AR.
Kommer på länk, 2 extra länkbitar samt instruktioner på engelska.
Pris: 5 000 kr+frakt
IMG_4410.jpg
IMG_4410.jpg
IMG_4406.JPG
IMG_4407.JPG

IMG_4411.JPG

2. Seiko Monster Orange. ON HOLD
-Köpt ny av mig 2009. Använt flitigt/dagligen fram till 2014 då jag köpte en MM300. Därefter mest skräpat i lådan. När jag använde den gick den +15-20 sek/dag. Jag har inte testat gången nyligen men klockan gick igång direkt när jag tog ur den ur lådan. Om någon är intresserad kan jag kolla gångavvikelsen. Har en del repor och dings på boetten och bezeln. Den svarta färgen på siffror och minutmarkeringar är bortsliten. Inga repor på glaset.
Kommer med Seiko-gummi, fullstor länk, box och instruktionshäfte. Om någon är intresserad har jag också ett extra 7s26-verk, glas, packningar och krona, som dock inte följer med till priset nedan.
Pris: 450 kr+frakt
IMG_4413.JPG
IMG_4414.JPG

IMG_4415.JPG

3. Seiko 6309 SÅLD
Köptes av mig på Ebay ca 2010. Visarna var då felmonterade vilket åtgärdas av urmakare som också gjorde en översiktlig kontroll av klockan. Har därefter tappats i backen och timvisaren följer inte alltid med i gången. Urverket är dock piggt och startade upp direkt. Bezel, urtavla är enl min bedömning original. Visare bytta. Kronan skruvar in på 3,5 varv.
Säljes som renoveringsobjekt/reservdel.
Pris: 400 kr+frakt.
IMG_4412.JPG

Frågor, bud och önskemål om fler bilder är välkomna. Har försökt beskriva klockorna efter bästa förmåga. Inga byten om du inte mot all förmodan råkar sitta på en Seiko 7123 Viggen. Träffas gärna och gör upp en affär. Bor i Malmö och kan ev ta mig till närliggande orter. Referenser som säljare finns inte då detta är första gången jag gör ett försök att sälja på ett klockforum.
/ Jacob

EDIT: Glömde returpolicy, enl ök.
 
Senast ändrad:
Topp