• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Orient 300m sat-diver

Till salu klockornas svar på Chuck Norris!

En svart Orient 300m sat-diver, komplett med allt som kommer med vid nyköp, dvs boxar, länk, gummi och bandbytarverktyg. Ursprungligen inköpt i början av 2015 från Watchhubs enligt uppgift från tidigare ägare, jag köpte den på forumet i november 2015.

Detta är den nya modellen med urverket 40N5A som har hack-funktion och kan även dras upp manuellt. Klockan är byggd på ett sådant sätt att heliumventiler är överflödiga, bara safirglaset är 5mm tjockt exempelvis. Vridringen är rätt trög men ger ett väldigt solitt intryck.

Den mäter 45.4mm på bredden och 16.6mm på höjden, det är en best som syns på handleden! Se gärna denna recension för mer information: http://www.horbiter.com/en/buying-watches-the-orient-pro-saturation-diver-review-price/

Det finns ett litet märke på vridringen vid 56-minutersmarkeringen, länken har några märken och gummit har jag kortat av då jag störde mig på flärpen som stack fram. På vänstra sidan av boetten finns ett litet märke i poleringen.

När man stoppar verket för att ställa tiden så måste man vara noggrann när man trycker in kronan igen, om man råkar rotera den det minsta så kan visarna röra sig, enklast är att trycka kronan mot handflatan för att ställa tiden exakt. Den tappar ca 5 sekunder på ett dygn så den håller tiden bra.

Skicket i övrigt tycker jag är riktigt bra, se bilder för egen bedömning, jag vill ha 5000 för den och då ingår rekommenderad frakt. Kan mötas i STHLM för f2f.
Retur inom 48h om något i annonsen inte skulle stämma.
IMG_5270.JPG


20160831_115023.jpg

20160817_112317.jpg

20160817_112209.jpg

20160817_112222.jpg

IMG_5277.JPG

20160831_114934.jpg
 
Topp