• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Orient = härmapa!

Spindel

KS vulkanolog på Island
Vilken modell är det? Har ett par Orient Stars här men en Royal vore aldrig fel. :)

Har inte lyckats bestämma mig för om jag vill ha vit eller svart men de är följande (bilderna från orient-watch.jp)

WE0011JB
ZQRq79Q.jpg


WE0021JB
31Ee7Sl.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Som alla omega Sea/speedmaster varianter som finns då? På cleana designer gör den lilla detaljen den största skillnaden.

Jag sa inte att de var jätte duktiga på det heller på alla modeller, men ser man till t ex constellation modellerna så varierar de relativt mycket mellan med bibehållet designspråk så man ser att det är en constellation.
 

Mr Chance

Kalmar
Du har ju rätt Spindel i att Rolex modeller är hyfsat lika över tid. Men för mig är det en styrka, ett varumärke som kan behålla sin huvudsakliga design lång tid är ett starkt varumärke. Och jag gillar det. Jag gillar Rolex, har alltid gjort och kommer alltid att göra. Och framför allt är jag sjukligt förtjust i Submariner.

Imho.

:)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Du har ju rätt Spindel i att Rolex modeller är hyfsat lika över tid. Men för mig är det en styrka, ett varumärke som kan behålla sin huvudsakliga design lång tid är ett starkt varumärke. Och jag gillar det. Jag gillar Rolex, har alltid gjort och kommer alltid att göra. Och framför allt är jag sjukligt förtjust i Submariner.

Imho.

:)

Hur mycket jag än tjaffsar med folk i denna tråd är det ju som du säger, spelr ingen roll vad jag, eller någon annan egentligen tycker. det handlar om att man själv skall vara nöjd och inte egentligen söka erkännande från andra (även om det är bra för egot ;) ).

Jag har snöat in på orient, inte för att jag inte har råd med något mer prestiegefullt märke (även om vissa modeller hos prestiegemärkena ligger utom räckhåll för mig) utan för att jag gillar mycket av det Orient gör, samt att det för mig är en selling point med in-house verk.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag sa inte att de var jätte duktiga på det heller på alla modeller, men ser man till t ex constellation modellerna så varierar de relativt mycket mellan med bibehållet designspråk så man ser att det är en constellation.
Och jag som tycker att en connie är en connie. Vissa med piepan andra i guld. Annars är det same same.
Lustigt hur olika man kan se saker.
 

Boris Balkan

Fark you!
Jag sa inte att de var jätte duktiga på det heller på alla modeller, men ser man till t ex constellation modellerna så varierar de relativt mycket mellan med bibehållet designspråk så man ser att det är en constellation.

Njae. Jag tycker Utvecklingen designmässigt har tagit Constellation från en vacker klassiker till en medioker klocka.
 
Topp