• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

orient, hiss eller diss?

Nu står jag i valet om jag ska köpa klockan Orient fer27003w eller inte. Hade en annan tråd där den blev rekomenderad. Jag har hittat den för endast 700kr ( den är på 50% rea). Jag är dock skeptisk för klockor som är gjorda i Japan.

Någon som vill påpeka något eller ge en bra synpunkt?
 

Owaysis

Cartier
Jag kan också intyga att Orient är riktigt bra, oerhört nöjd med min Mako.

image.jpg
 

malakim

Omega
För de pengarna är det väl bara att köra?

Jag är inte alltid förtjust i japanernas design - men kvalité och värde för pengarna kan man inte klaga på.
 

Sond

Patek
Nu står jag i valet om jag ska köpa klockan Orient fer27003w eller inte. Hade en annan tråd där den blev rekomenderad. Jag har hittat den för endast 700kr ( den är på 50% rea). Jag är dock skeptisk för klockor som är gjorda i Japan.

Någon som vill påpeka något eller ge en bra synpunkt?

Hiss! Slå till!! Var hittade du den?
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Orient är mycket bra i den prisklassen. Bland det bättre i min mening. Och att de kommer från Japan är inget att oroa sig för. Finns ju tradition av högkvalitativt hantverk även där.

Edit: Bilder är alltid kul. Två av mina tidigare.
IMAG2763_1.jpg
IMAG2651_1.jpg
 

malakim

Omega
Är inte de där två kinesiska märken? Så kallade "eurasian brands" - asiatiska (oftast kinesiska) "märken" som hittar på en västerländsk historia för att höja attraktionskraften?
 
Topp