Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Orient Mako USA II

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av tha rock, 31 juli 2016.

?

Köpa?

1. Ja

87,5%
  2. Nej

12,5%
  1. tha rock
    Trådstartare

tha rock Bonde

Tjena! Har fått upp ögonen För Orient Mako USA II och skulle vara tacksam om jag kunde få lite förklarat om klockan. Samt om ni rekomenderar ett framtida köp och isåfall var jag kan/borde beställa den ifrån.

Bifogade filer:

Eurenius och tim ur länk gillar detta.
  2. tim ur länk

tim ur länk Friends of KS

Ser mycket trevlig ut, köp!

tha rock gillar detta.
  3. sjobbe

sjobbe Borgare

Från:
    Malmö
    Sjukt fin. Är rätt säker på att de även har uppdaterat den modellen med SEL, något som störde mig att det inte var på den gamla. Jag säger kör!

tha rock gillar detta.
  4. Mforce

Mforce Biskop

Säljs bara i USA.
    Skillnaden mot vanliga Mako/Ray II är solida ändlänkar och safirglas.

Longislandwatch fick in föregångaren ett tag efter släpp. Just nu säljer bara orientwatchusa och de skickar inte hit.
    Vänta eller hoppas på ebay.

sjobbe och tha rock gillar detta.
  5. RemiWM

RemiWM Torpare

Från:
    Norge / Oslo - Lillestrøm
  6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    SEL och safirglas för 2000kr, känns ju spontant jäkligt billigt.

sjobbe och tha rock gillar detta.
  7. Mforce

Mforce Biskop

Tyvärr inte rätt klocka och rätt pris.
    Mako USA II har det uppdaterade verket med hack och handuppdragning och saknar övre krona.
    OrientwatchUSA tar $375 och är enda återförsäljaren. Iofs inte så dumt pris heller för vad man får men jag räknar med att longislanwatch kommer ligga lägre när de väl får in den.
    SAA0200CW9-510x652.png

andrkavr, tim ur länk, Syven och 3 andra gillar detta.
  8. tha rock
    Trådstartare

tha rock Bonde

Jag la märke till att att bilden jag la upp innan var en föregångare med två kronor. Spelar ingen större roll för mig om det är en eller två. Säljer OrientwatchUSA till sverige? $375 är inte ett dåligt pris. Btw är en ny och ganska ung klockenthusiast har inte fått grepp på alla begrepp än, vad är SEL?

9. tha rock
    Trådstartare

tha rock Bonde

Tack alla för svar! Många är mycket givande!

10. RemiWM

RemiWM Torpare

Från:
    Du har helt rett @Mforce ! Var bare jeg som var litt for rask. Takk for at du rettet opp i det.

Mforce gillar detta.
  11. RemiWM

RemiWM Torpare

Från:
    SEL = Solid End Links

tha rock gillar detta.
  12. tha rock
    Trådstartare

tha rock Bonde

Ojsan, såg att Mforce skrev att den enbart säljs i usa. Synd. Ni tror inte att man kan få tag på den på chrono24? Jag ska ta en titt!

13. tha rock
    Trådstartare

tha rock Bonde

Aha okej tack för svar! RemiWM

14. RemiWM

RemiWM Torpare

Från:
    tha rock gillar detta.
  15. RemiWM

RemiWM Torpare

Från:
    Du kan opprette en amerikansk postadresse på http://www.jetcarrier.com. Du kan da handle varer som kun sendes innenfor USA. Jetcarrier videresender så pakken til deg, og samtidig ordner toll/mva/gebyr.

tha rock och Mforce gillar detta.
  16. Mforce

Mforce Biskop

Finns iofs i orienttråden men vi kör igen...
    Mako USA (II) är inte en officiell modell från Orient. OrientWatchUSA gjorde en förfrågan till Orient Japan baserat på vad deras kunder efterfrågade.
    Orient Japan gick med på att tillverka mot att OrientWatchUSA tog hand om garantiärenden etc och att den endast fick säljas i USA.
    Uppenbarligen var det skrivet så att andra amerikanska handlare fick sälja varför Longislandwatch kom över ett gäng av första modellen när marknaden började mättas där över. De skickar hit men Orient tar fortfarande inget ansvar för produkten.

Finns ett par av första modellen här på forum så inte helt omöjligt nån kommer på K&S.
    Jag tycker däremot du ska avvakta och kolla om Longislandwatch får in 2an då nya verket är en duktig uppgradering.
    Ett annat alternativ kan vara att köpa en moddad Ray2 med samma verk från OrientUhren.de. Bättre lume och safir med antireflex (något som MakoUSA saknar) för cirka €220.

tha rock, Eurenius, Camo00 och 2 andra gillar detta.
  17. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Gillar !
    Så kööööör :)

tha rock gillar detta.
  18. Mforce

Mforce Biskop

19. Mforce

Mforce Biskop

Ooops.... €320 ska det stå. :bag:

20. tha rock
    Trådstartare

tha rock Bonde

Jaså! Nu förstår jag, tack för att du la ner tid och förklarade! Uppskattar all information! :)

Mforce gillar detta.
  21. tha rock
    Trådstartare

tha rock Bonde

22. Spindel

Spindel Biskop

Glaset är lägre än ringen vilket stör mig enormt på den där.

Därför röstar jag nej.

tha rock gillar detta.
  23. Mforce

Mforce Biskop

Där kan jag hålla med dig men är det även så på tvåan?
    Fet kupol a'la delfin vore nåt men jag misstänker att det skulle dra upp priset en del.

tha rock gillar detta.
  24. Spindel

Spindel Biskop

Vad jag vet är det enda som är ändrat att de satt Mako USA delarna på en Mako 2/Ray 2 boett.

Behöver inte vara kupat, det är OK för mig om det sticker upp lite över ringen som på vanliga Mako/Ray eller om det är som OSD där allt ligger i linje. Men med glaset lägre än ringen blir det lite muppigt enligt mig.

tha rock gillar detta.
  25. Mforce

Mforce Biskop

Där var jag med. Vad jag frågade på ett dumt sätt var om Mako/Ray 2 har lika hög boett och om glaset är samma som på ettan? Antar ja och håller med om att glaset bör vara minst i linje.