Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Orient Mako vs Orient Ray

Diskussion i 'Diskussion' startad av Knugen, 17 augusti 2015.

1. Knugen
    Trådstartare

Knugen Borgare

Från:
    031
    Hejsan!

Tänkte köpa en dykare från Orient. Väger just nu mellan Mako och Ray.
    Är inte jättekunnig inom området men har på senare tid blivit mer intresserad och bland annat förstått att Orient gör prisvärda, kvalitativa klockor.

Så min fråga är helt enkel vad skillnaden är på dessa klockor samt vilken ni rekommenderar och varför :)

/Staxmeister

2. Kasper

Kasper Friends of KS

Citerar @Mforce från Orienttråden (http://klocksnack.se/threads/den-numera-officiella-orienttråden.23314/) som jag även kan tipsa om att läsa!

Själv rekommenderar jag Ray, varför? För att jag har en och är väldigt nöjd :D

IMG_0308.jpg

Mforce gillar detta.
  3. Mforce

Mforce Biskop

Skälet till att jag rekommenderade Ray över Mako är att den känns lite mer som en riktig dykare, lite mer verktygskänsla helt enkelt.
    Jag gillar sånt bättre plus att jag har en Orient Dolphin som är lite mer dressad.
    Mako passar nog däremot bättre om den skall användas som enda klocka alternativt skall passa i fler situationer.
    Köp den du tycker är snyggast! Det blir inte fel med vilken som helst av dem.

Kasper gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield