• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Orient utan fläktrökarlogo?

Spindel

KS vulkanolog på Island
Att gilla Orients logo handlar som svensk om lite patriotism era landsförädare!
image.gif

image.jpeg




OK för att vara lite mer seriös anknyter lejonlogon troligen mer med Orientexpressens logo
image.jpeg


Vissa äldre versioner av Orientloggan inehåller enbart skölden med "O". Lejonloggan dök upp på klockor först på 60-talet (vad jag vet). Orient Star loggan har använts längre på klockor. Tidiga icke orient star klockor hade enbart modellnamnet (t ex Jupiter) samt typ incabloc eller nivaflex utskrivet på tavlan.

Själv gillar jag lejon loggan, tycker dock OS är snyggare. De flesta klockmärken har ganska kassa loggor enligt mig. Bästa loggan är Omega, de skulle bara lära sig att sluta skriva texten Omega på tavlan så man slipper det dumma Omega Omega urtavlorna.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag gillar utseendet på en hel del Orientklockor och tycker att de verkar grymma för pengen. De har ju en massa roliga tavelfärger med mera. Finns det några som inte har den fruktansvärda cigarettpakets logotypen? Den har stoppat mig flera gånger vid köpknappen.

"what has been seen cannot be unseen"
logo_cu_1.jpg
Rothmans_KS_Blue_Pack (2).jpg
Hahaha...
Bästa inlägg jag läst!
Håller med, tyvärr är det lite fläktrökning över deras design överlag.
 
Topp