Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Original eller inte?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Holmqvist, 27 april 2014.

1. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Hittade denna annons på ett grannforum och undrar nu.
    Är denna Bezel orginal?
    Har kontaktat säljaren och han vet inte om den är orginal eller inte.
    Väldigt intresserad av att köpa detta av honom men vill veta hur det ligger till.

http://www.timetotalk.se/post58403.html?hilit=bezel#p58403

2. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Han vet inte om den är original eller inte men vill ha 1500kr? Låter jäkligt dumt i mina ögon, går ju köpa ett vettigt aftermarket för någon hundring så det borde klart och tydligt då stå att han ej vet om det är original i annonsen tycker jag...

yonsson och China gillar detta.
  3. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Fotar den med Rob Engström-underlag och vet inte om den är original? Ser misstänkt ut om man nu fotar med en som bakgrund för att få det att se bra ut...
    För övrigt fattar jag inte hur man lyckas repa en sån bezel, jag kör min i cykelverkstad och drar i den i en hel del skit dagligen, har inte ett enda märke på bezeln...

4. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Ska komma från en PO 09 som säljaren satt svart på. Mycket trevlig säljare som svarar snabbt.
    Men som sagt är denna orginal? Tänkte det kunde bli min sommardress till PO`n.

5. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Det är ju en trevlig bezel, men mindre kul om du köper den och den inte passar. Har han nåt foto på sin PO med den bezelen på?

6. 4cie

4cie Biskop

Borde man inte ta reda på äktheten först innan man sätter en annons och i synnerhet ett pris på 1500:- ?

yonsson och Jockinho gillar detta.
  7. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Ligger med en länk i början an tråden. Där är en hel del bilder.
    Får för mig själv att den ser original ut med tanke på "pärlan" men siffrorna får mig att tveka.

8. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Till PO2500 är inlägget i aluminium och lätt att repa. Jag har själv repor på min (främst första kvarten)
    image.jpg

9. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Aha! Man lär sig något nytt varje dag! Det är därför den upplevs som mycket mer glansig också förmodar jag!

10. Jesper Fredson

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Jag lämnade in min till AD fick en helt ny bezel plus jobb för 2300kr så jag hade nog hellre lagt 800kr för en helt ny utan repor

11. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Faktiskt är inlägget till nya 8500 också i aluminium till den orangea versionen då man inte lyckats framställa den keramiskt. Detta fram till i år då en orange keramiskt inlägg presenterats;
    image.jpg

Limited Edition of 8 Pieces

The case, in platinum, measures 43.5mm. It has an AR-coated sapphire crystal, a sapphire display back, and it is water resistant to 600 meters. The bezel ring is made from orange ceramic (patent pending), a world premiere.

vonhall gillar detta.
  12. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Jaså! Ja, jag har då inte lyckats chippa/repa min över huvud taget på min orange 8500. Folk måste vara riktigt elaka mot sina klockor!

13. Jesper Fredson

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo

Jag tyckte med att det blev repor väldigt lätt i aluminium bezeln så sålde min planet ocean till fördel för annat! Väldigt fin klocka annars!

14. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Du är naturligtvis vårdande om klockan, trots mekandet, som en sann klocknörd :)

Skickas från min iPhone

15. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Menar som en komplimang, alltså :)

Skickas från min iPhone

16. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Fascinerande, kanske har ett exemplariskt...exemplar. Tycker att jag dragit i den rätt många gånger!

Haha ja, kanske. Den får sig dock nån smäll om dagen!

Mekmek gillar detta.
  17. Jesper Fredson

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo

Eller så hade jag bara väldig otur!

Mårtenssons ur Brookfield