• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Originalspänne till Black Bay - Flyger det?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har ett gäng fina läderband till min Black Bay, det enda som känns fel är de spännen som sitter på.
Fick en idé om att montera originaltudor-spännet som finns på "nato-bandet" man får med.

Sagt och gjort, såhär blev det. Fick modifiera spännet lite efter tjockleken på just det där bandet. Kan så klart sätta dit mitt-pinnen, för syns skull - inget som syns när man bär klockan dock.
bild 1_1.JPG


bild 2_1.JPG
 

m_s

Patek
2-Faktor
Intressant! Jag använder förvisso originalnatot en del.

Kan man få lite inspiration till trevliga läder? Jag har ett från cheepo som används frekvent men vore kul med fler!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ser fint ut daviden! Nu fixar du bara ett slätt, tunnt brunt horween cordovan med lite skön patina så är den perfekt. ;)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Coolt! Mörka band vet man ju med säkerhet funkar grymt bra på BB men har du testat något ljusare?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ser fint ut daviden! Nu fixar du bara ett slätt, tunnt brunt horween cordovan med lite skön patina så är den perfekt. ;)
Tror att BB-boetten blir lite stor och tung för att bära upp på ett tunt band. Gör ju inte ont att testa dock.;)
EDIT: Finns inte i 22mm?
Coolt! Mörka band vet man ju med säkerhet funkar grymt bra på BB men har du testat något ljusare?
Nej, har inget ljusare ...vet om jag gillar det. :)
Bara jag som tycker pinnen ser lite klen ut i förhållande till hålen i bandet?
Det var det som jag undrade om det flög, faktiskt. :) Det funkar absolut i praktiken, tvekar inte en sekund på att den skulle hålla. Mer en estetisk grej.
 
Topp