• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Oris Anti-Shock 15 (ca 1953) Såld till Uret Vintage

Choppe

Rolex
2-Faktor
Hej,

Säljer detta handuppdragna mekaniska ur som jag köpte för ca en månad sedan. Anledningen till detta är att jag är inte bekväm med en diameter om 31 mm.

Enligt tidigare säljare så är detta ur köpt som defekt hos Kaplans för att sedan renoverats och servats hos Björkman Ur & Guld i Reftele, Småland. Jag har ingen arbetsorder eller kvitto som styrker detta.

Klockan är i mycket bra skick för sin ålder vilket delvis syns på bilderna som jag har lånat från den tidigare säljaren. Fullt uppdraget har klockan en gångtid på ca två dygn.
Vad som är negativt med klockan är att den fortar sig 1,3 minuter per dag samt att det påsittande läderarmbandet är väldigt kort. Passar en handled på max 17-18 cm.

Diameter på boett: 31mm
Bandbredd: 16 mm mellan luggarna
Urverk: 451KIF 15 jewels

Ser helst att affären görs upp öga mot öga i Stockholmsområdet utan möjlighet till retur.
Vid affär på distans så ger jag full returrätt inom 48 timmar från mottagandet oavsett anledning.

Pris 2 500 kr, 2 000 kr 1 500 kr alt. bytes mot en Seiko SKX007 eller liknande dykarur.


Oris Anti-Shock 15 front.jpg

Oris Anti-Shock 15.jpg
Oris Anti-Shock 15 side.jpg
Oris Anti-Shock 15 case.jpg
Oris Anti-Shock 15 movement.jpg
 
Topp