• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Aquis Date

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Är lite sugen på en dykare till som prismässigt är en bit från tex min PO. Har siktet inställt på en Oris Divers Aquis Date Blue. Tanken är som ett komplement till PO:n och speedyn. Gillar den blåa färgerna. ( ångrar att jag sålde smp Gmt...)

Va tror ni? Ni som äger eller ägt samma eller liknade kom gärna med + & -.
Länk till klockan: http://www.klockia.se/oris-aquis-date-733-7653-4155-07-8-26-01peb.html

Bild
image.jpg
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Oris är mycket kvalitutta för stålarna, blåa ringen har en trevlig ton, integrerad länk har alltid fördelar och eller nackdelar!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Utveckla gärna dina tankar med länken? Är väl samma som på tex omega planet ocean, alltså samma typ av konstruktion? Eller har jag helt fel?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag tycker den är riktigt läcker och hade gärna haft en själv. Min brors (visserligen titanvarianten) är riktigt smuffrig :p
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Modellen aquis är riktigt grym från oris. Har ägt en och kommer nog köpa en till snart igen.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ändå ganska få Oris man ser på handleder. Iaf där jag rör mig. Underskattat märke?
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har ägt en svart Aquis. Grym klocka! Fördelarna är absolut byggkvaliteten och prisvärdhet. Länken är bland det skönaste jag har haft på min handled. Men som andra varit inne på, den är integrerad så det krävs ett original gummi om man vill variera sig. Den kan upplevas både blingig med sina polerade mittlänkar och samtidigt toolig i sin design och utryck. En perfekt sommarklocka skulle jag säga då den inte riktigt slinker under skjortärmen så lätt. En blivande klassiker i Oris sortiment! Och in ditt fall om du gillar dykare är den bara att köra. Kan personligen tycka att den konkurrerar lite med din PO men spelar ju ingen roll om man gillar båda. :)

Avslutar med några bilder på min gamla.
IMAG0099_1.jpg
IMAG1071_1.jpg
IMAG1087_1.jpg
 

sjobbe

Cartier
Har själv den större titanvarianten med tungstensbezel. Måste säga att jag är väldigt nöjd, den känns grymt gedigen och sitter jäkligt skönt. Upplevs som mindre än vad måtten antyder då den har nedåtsvängda luggar och integrerad länk, skulle absolut rekommendera den (även fast jag går i flippartankar, men vad säger det egentligen?:))
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Fru har en Aquis i dammodell. Fantastiskt trevlig klocka på alla sätt utom ett.
Gångreserven är riktigt kass. Skulle säga att den har maximalt dryga 24 h mot utlovade 38.

Är sannolikt inte ett standardproblem då jag inte hört någon annan ha samma problem. Känner att jag ändå vill påpeka det. :)
 

SSL

Audemars
Sorry att man spammar tråden, men här är en video som fick mig att nästan bestämma mig för ett köp utan att ha känt på klockan. Visste knappt att det fanns ett märke vid namn Oris för en timme sen :cigar:

 

hedbrg

Panerai
Jag klämde på en aquis på gummi sist jag var på resande fot, jag har inga jättehandleder så trodde de skulle va en redig grisajävel men den va riktigt fin, stort ha-begär för en rimlig peng.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Topp