• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris aquis date

Du känner inte att du med Orisen får en till klocka av samma typ som POn, således kommer någon av dem inte att användas, skulle rösta på att sälja POn och köra på Orisen, stilla ett behov och gå vidare :D


Det ligger något i det du säger, jag vill dock inte sälja omegan jag gillar den allt för mycket. Därför funder jag på att köpa orisen med orange dials. Blir det för skrikigt?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Det ligger något i det du säger, jag vill dock inte sälja omegan jag gillar den allt för mycket. Därför funder jag på att köpa orisen med orange dials. Blir det för skrikigt?

Du behöver stilla din hunger. Köp en beggad till ok pris och prova samt utvärdera om någon av dom sedan får gå vidare :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
För 9K blir jag nyfiken på din Sinn :)

Vad är det för höjd på den? Årtal?

Du får ta den för 9k om du är snabb på avtryckaren.
20140402_105840.jpg
 
Du behöver stilla din hunger. Köp en beggad till ok pris och prova samt utvärdera om någon av dom sedan får gå vidare :)


Jag kan köpa den med orange dials för ca 8k ny det är ju bra pris. Kör jag på orange så är den inte så väldigt lik POn
 

Bilagor

  • 11_1381470171.jpg
    11_1381470171.jpg
    40.5 KB · Visningar: 246
  • IMG_0669_zps5cb8ef87.jpg
    IMG_0669_zps5cb8ef87.jpg
    140.4 KB · Visningar: 241
Då var beställning gjord kommer den väl nästa vecka någon gång skulle jag tro! Det som avgjorde att jag tog den orange var att den hade borstad keramisk bezel vilket jag gillar väldigt gott!
 
Antar att jag bumpar en gammal tråd.
Men jag tänkte höra hur mycket man får betala i tull och moms om man köper en klocka från http://www.authenticwatches.com/ och om det är lång leveranstid?

Du betalar bara den svenska momsen på 25% i Norge betalar du typ 200kr i avgift vilket inte är så farligt! Leverans brukar gå på ca en vecka och dom har väldigt bra kundservice! Du kan både ringa och skicka mail. Mailen blir nästan alltid besvarad inom 3 timmar! Jag har köpt där förut och var väldigt nöjd, trots 25% moms är många av klockorna fortfarande 1000 tals kronor billigare i slutändan! Sedan har du 3 års garanti
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Du betalar bara den svenska momsen på 25% i Norge betalar du typ 200kr i avgift vilket inte är så farligt! Leverans brukar gå på ca en vecka och dom har väldigt bra kundservice! Du kan både ringa och skicka mail. Mailen blir nästan alltid besvarad inom 3 timmar! Jag har köpt där förut och var väldigt nöjd, trots 25% moms är många av klockorna fortfarande 1000 tals kronor billigare i slutändan! Sedan har du 3 års garanti
Det låter bra! Man kan inte få dom att skriva ner värdet så det inte blir så mycket moms?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Då har klockan anlänt för ett par dagar sedan! Då min mobil vart stulen så har jag inte kunat lägga upp några bilder men här kommer lite kassa Iphone4 bilder så länge!

IMG_1495.jpg
 

Bilagor

  • IMG_1496.jpg
    IMG_1496.jpg
    133.7 KB · Visningar: 265
  • IMG_1497.jpg
    IMG_1497.jpg
    143.9 KB · Visningar: 270
  • IMG_1498.jpg
    IMG_1498.jpg
    132.4 KB · Visningar: 269
  • IMG_1499.jpg
    IMG_1499.jpg
    139.4 KB · Visningar: 275
  • IMG_1500.jpg
    IMG_1500.jpg
    150.4 KB · Visningar: 260
Då har klockan anlänt för ett par dagar sedan! Då min mobil vart stulen så har jag inte kunat lägga upp några bilder men här kommer lite kassa Iphone4 bilder så länge!

IMG_1495.jpg

Jag gillar den verkligen med orange dial. Den ser dock mycket bättre ut i verkligheten än vad den gör på bild, på 3 dygn har klockan gått ca 3 sek+ vilket jag också är väldigt nöjd med! Jag måste ju bara säga att oris verkligen är prisvärda klockor, måste vara enda märket som man kan få en ny klocka med keramsik bezel en god del under 10000kr!
 

Adam019

Omega
Då har klockan anlänt för ett par dagar sedan! Då min mobil vart stulen så har jag inte kunat lägga upp några bilder men här kommer lite kassa Iphone4 bilder så länge!

IMG_1495.jpg
Superfin! Grattis till en riktigt prisvärd diver. Har själv varit nära att trycka på avtryckaren flera gånger. Dock har jag känt att den är lite i största laget för mina smala handleder. Har velat testa den mindre på 40mm men inte lyckats hitta en AD i sthlm som har den inne. Ser väldigt bra ut på dig, hur stora handleder har du?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Superfin! Grattis till en riktigt prisvärd diver. Har själv varit nära att trycka på avtryckaren flera gånger. Dock har jag känt att den är lite i största laget för mina smala handleder. Har velat testa den mindre på 40mm men inte lyckats hitta en AD i sthlm som har den inne. Ser väldigt bra ut på dig, hur stora handleder har du?


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Jag har inte spec stora handleder 17,5-18 cm beroende på hur varmt kallt det är! Den är 43 mm men bär inte så stort enligt min mening! Köpte min från http://www.authenticwatches.com dom har väldigt bra kundservice och jag känner mig alltid trygg med dom! Du har 3 års garanti därifrån med!
 

Adam019

Omega
Jag har inte spec stora handleder 17,5-18 cm beroende på hur varmt kallt det är! Den är 43 mm men bär inte så stort enligt min mening! Köpte min från http://www.authenticwatches.com dom har väldigt bra kundservice och jag känner mig alltid trygg med dom! Du har 3 års garanti därifrån med!
Hmmm, har du köpt många klockor från dom? Jag var inne på att klippa den från jomashop.com men visste inte riktigt om de va pålitliga. Hur ser klockboxen ut, är det en dykhjälm eller en låda med zipper?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Hmmm, har du köpt många klockor från dom? Jag var inne på att klippa den från jomashop.com men visste inte riktigt om de va pålitliga. Hur ser klockboxen ut, är det en dykhjälm eller en låda med zipper?


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Jag har köpt därifrån 3 ggr aldrig varit några problem och supersnabba svar på kundservice! Dykarhjälm var det bara på klockorna från 2012 så får du en sådan när du beställer ny så har dom haft den inne ganska länge! Jag köpte dels den med orange dial för att den släpptes på bazelworld förra året sådden kan inte vara mkt äldre än ett år och det går helt fint på en ny klocka enligt mig iaf!
 
Topp