• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Aquis eller Tag Heuer Aquaracer?

Aquis eller Aquaracer

  • Aquis

    Röster: 86 51.2%
  • Aquaracer

    Röster: 68 40.5%
  • Spelar ingen roll, bara du slutar bumpa.

    Röster: 14 8.3%

  • Totala väljare
    168

JohnFors

Omega
waj2110-g.jpg

Stulen bild

Men Aquaracer 500m e riktigt cool på den gummistronken



Var det nödvändigt att skriva 500m både på tavlan och länken sådär? Tycker det på tavlan drog ner looken rätt ordentligt
 

Norra

Panerai
Plus för att den inte härmar subben. Urtavlan, visarna och bezeln är snygga! Har aldrig varit nån fan av integrerade länkar dock samt att länken är lite i fetaste laget:)

Länken är faktiskt inte så extremt fet. Jag kan dock förstå att det ser ut så, och det är just för att den är integrerad. Länkarna är ganska normaltjocka/-tunna, men bredden mellan bandhornens utsida tror jag är 26mm, vilket är helt rimligt för en klocka som är 43mm bred. Jag tror de flesta klockor som har22mm mellan normala bandhorn har runt 26mm i bredd på bandhornen om man räknar utsida till utsida. Och som sagt så bidrar de nedåtsluttande bandhornen till att den sitter mycket bättre än vad man kan tro, och då är jag en ganska konservativ kille som tycker att klockor 10mm mindre i bredd (dvs 33mm) är ganska perfekt på män.. iaf vintage.

Edit: tror förövrigt att uret snackar skit om tjockleken på TAGen, jag tvivlar på att en 300m-dykare är 11mm tunn. Tjockleken på aquisen är 12.5-13mm beroende på källa, vilket är som en Rolex Submariner som man ändå brukar jämföra alla dykare med.
 

Onlywinston

Breitling
Jag har en grön Aquis med både länk och gummi och tycker att den funkar bra på båda. Tjockleken tycker jag inte är speciellt farlig, däremot testade jag 40 mm-varianten också, och den kändes väldigt hög. Proportionerna är mycket bättre på 43 mm.

2015-03-08 07.17.15.jpg
2015-03-14 16.29.16.jpg
 

kabro

Cartier
Har suttit och kikat på min Aquis 43mm säkert fem gånger när jag läste igenom tråden, men jag kan inte riktigt förstå hur den kan upplevas som tjock? Självklart beror det på vad man jämför med, men det är ju ingen dressklocka på läderrem.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag var i valet mellan en Aquis eller en Aquaracer 500 för några veckor sedan.
Jag provade båda två grundligt. Orisen ger ett väldigt massivt intryck. Den är oerhört "mäktig" om du förstår hur jag menar.
Tagen är lite mer diskret och lite mer sofistikerad. Därför föll valet på den. Jag gillar Aquaracern mycket, jag har burit den totalt kanske två veckor nu. Kvalitén är oklanderlig. Jag har haft den både som jeans-och-tshirt-klocka och till blazer. Den passar lika bra till båda.

Släng upp några bilder.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Har ägt Aquaracern från 2010 med svart beZel, 116610LN,16610,14060M 16750 och PO42 2500. Taggen har likvärdig kvalitetskänsla som övriga klockor ovan med andra ord riktigt bra betyg :)

Av ren jäkla tur hittade jag en likadan Tag jag ägt innan LNIB här på KS och slog till direkt. Riktigt pålitlig och kolla in sunburst tavlan, magisk!
Lycka till!

image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Du tänker inte klart pöjk!!! Behåll exp2 å köp länk till å sluta larva dig, jämfört med de klockor du haft , ingy, Explorer1, sub? så tycker jag de där båda är klara nerköp. Men denna tråd och ditt bumpande tyder ju på att du inte är helt i balans;) Kan vara så att du behöver annan hjälp än du kan få på ett klockforum.
 
Du tänker inte klart pöjk!!! Behåll exp2 å köp länk till å sluta larva dig, jämfört med de klockor du haft , ingy, Explorer1, sub? så tycker jag de där båda är klara nerköp. Men denna tråd och ditt bumpande tyder ju på att du inte är helt i balans;) Kan vara så att du behöver annan hjälp än du kan få på ett klockforum.

Jag hoppas bara att jag får behålla mina vänner om jag byter klocka. Hjälpen startade kanske på KS, någon måste bryta isen för en.
 

VCalmen

Cartier
Riktigt fin! Köpte du den som var till salu här på KS?
Jag är riktigt sugen på den blå.

Ja, kvalitetskänslan i den är fantastisk! Jag gillar den skarpt. Nej jag köpte den ny från en butik i Frölunda centrum.
Jag har för mig att måtten lug-lug är 48mm och 22mm länk. Jag ska ta och införskaffa ett Tag-gummi nu till sommaren tänkte jag.
 
Ja, kvalitetskänslan i den är fantastisk! Jag gillar den skarpt. Nej jag köpte den ny från en butik i Frölunda centrum.
Jag har för mig att måtten lug-lug är 48mm och 22mm länk. Jag ska ta och införskaffa ett Tag-gummi nu till sommaren tänkte jag.

Tack för det! 48mm är i det större laget för min taniga handled, men jag tror jag köper en iaf och ger det ett försök. I värsta fall blir det att returnera den.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Provade en i helgen. Gångreserven strular, viklåset är trasigt och kronan var riktigt seg. 2år gammal.

Med det sagt så tycker jag den är fin ändå, vridningen känns gedigen. Länken är inte super och viklåset är inte precis utmärkande.

image.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Provade en i helgen. Gångreserven strular, låstes är tradigt och kronan var riktigt seg. 2år gammal.

Med det sagt så tycker jag den är fin ändå, vridningen känns gedigen. Länken är inte super och viklåset är inte precis utmärkande.

image.jpg
Måndags ex? En i skolan har en som jag lånade en dag. Riktigt fin, bra krona och går prima. Tror han köpte den 2012 eller 11 och inte servat än.
 
Topp