• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

oris aquis eller tag heuer?

Makkanxd

Rolex
Oris såklart.
Älskar den orange aquisen men svarta, deep Blue är också toppen. Har svårt för grön.
Inget dåligt att säga om Oris överlag.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Har ägt bägge, Orisen tyckte jag kändes mest gedigen av de två, men gillade storleken på aquaracern mera (hade 41mm varianten). Låset till gummibandet till orisen bygger rätt mycket på höjden också.
Sammanfattningen blir nog att jag tyckte att orisen är mer prisvärd, fast lite stor.
Aquaracern gillade jag mest pga storleken och tavlan.
IMG_3770.JPG
IMG_3801.JPG
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Min röst faller också på TH som känns mer allround med ett smidigare case. Den absolut snyggaste refen är WAK 2111 som inte tillverkas längre, men som jag vet går att få tag på hos vissa handlare fortfarande. @Stefanweei har haft en också om inte minnet sviker.

WAK2111_BA0830_2.jpg
wak2111-ba0830-b.jpg
Det stämmer att jag ägt en sådan! Saknar den :)
Riktigt bra. Snyggare än Aquis enligt mig. Går att få tag på på c24 för mellan 15-18 sist jag kollade.


TILLÄGG: Grym kvalitet och finish på den här klockan. Nyare Tag Heuers är riktigt bra. Tror inte Aquisen står sig bättre.

10413049_193332197694399_1614155859_n.jpg


926889_1662165734032410_1633550018_n.jpg
 
Senast ändrad:

chimaira

Cartier
Lägger min röst på Aqusien. Ruggig kvalitetskänsla i både ur och länk för det priset.
 

Bilagor

  • IMG_6346.JPG
    IMG_6346.JPG
    84.1 KB · Visningar: 76
  • IMG_6318.JPG
    IMG_6318.JPG
    87.2 KB · Visningar: 79
  • IMG_6296.JPG
    IMG_6296.JPG
    150.2 KB · Visningar: 79
TH gjorde ju då en del skräp under 80-talet. Men nu gör det faktist väldigt fina och välgjorda klocko. Dock skulle jag säga att Oris gör minst lika bra klockor och är snäppet billigare.
 

Freddie L

Panerai
Hade Aquis på passarounden, inte helt imponerad. Men bara subjektiva synpunkter som låg den till last; design, länkinfästning, onödig glasbaksida, storlek, groteskt stort lås till gummit. Jag håller med om att det är en bra klocka, men inte för mig.
Jag har bara sett Aquaracern genom glas några gånger, men tycker den ser bra ut. Jag hade vågat en TH!
 
Topp