Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Oris Aquis från Chrono24

Diskussion i 'Diskussion' startad av Degnell, 4 februari 2015.

1. Degnell
    Trådstartare

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    Ny på forumet då jag går i tankar att köpa mitt första automatiska ur. Har sedan tidigare två certinor, en victorinox och ett par "dressklockor" i 1-2000:- klassen, men inget som är något märkvärdigt. Dock har jag länge varit sugen på att skaffa ett automatiskt dykur, vilket leder till denna tråd. Har kollat på Oris Aquis Date och den ligger bra i pris på chrono24, kanske lite för bra?

http://www.chrono24.se/oris/aquis-d...rlSubpath=/oris/index.htm&manufacturerIds=188

Någon som handlat från den dealern eller kan ge mig några råd i frågan?

2. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

C24 är ungefär som Blocket men det borde vara OK att köpa en ny klocka från en handlare i Schweiz.

3. wadstroem

wadstroem Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jag har inte personligen handlat från just denna dealer, men detta bör ju rimligtvis betyda att säljaren är säker.

Skärmavbild 2015-02-04 kl. 23.44.54.png

Booo och Degnell gillar detta.
  4. Degnell
    Trådstartare

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    Tack, det låter ju onekligen så. Tänkte att 7932:- inkl. frakt var nästan för bra kontra 14-15k som det väl ligger på hos svenska AD?

5. Cristian

Cristian Friends of KS

+ moms+ tullavgift då hamnar du ungefär på samma pris (med rabatt) du får från AD?

6. fredrikb

fredrikb Stadsbo

Som sagt, tull och moms tillkommer.

7. Degnell
    Trådstartare

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    Jasså, gör det alltid det eller är det från några länder man kan slippa detta? Är det samma oavsett om man köper nytt/ begagnat och av privatperson eller företag?

8. Mille79

Mille79 Trollungen

EU land= ingen tull och moms. Då blire billigt ...

sjobbe gillar detta.
  9. Degnell
    Trådstartare

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    Tack för svar! Har hittat flera nya Oris under 10k från trusted dealers i eu-länder med, så då är väl bara frågan om man ska sikta på en Divers Date eller Aquis Date. Båda ser riktigt fina ut. Har redan två ur på länk, men inget på gummi. Med mina tunna handleder får jag dessutom för mig att klockan ser mindre ut på gummi, eller har jag fel?

10. MrJon

MrJon Bonde

Från:
    Jönköping
  11. CarlV

CarlV Stadsbo

Från:
    Höganäs
  12. Degnell
    Trådstartare

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    Tack för info, men ska jag ändå handla online så föredrar jag nog att spara 2000:- på att köpa samma klocka från en tysk eller spansk dealer. Kanske blir ett besök hos Stjärnurmakarna för för o kolla klockan och höra vad man kan få för pris med både länk och gummi där.

13. CarlV

CarlV Stadsbo

Från:
    Höganäs
    Prova det sistnämnda!

14. Sonos

Sonos Friends of KS

Från:
    Sundbyberg
    Köp med länk! Det är värt det, jag lovar.

15. Degnell
    Trådstartare

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    Har letat efter vad ett orginal gummiband kostar att komplettera med, men utan någon vidare framgång. Någon som har koll på det?

16. Köper du från Schweiz kan du kolla ifall de kan skicka klockan från Tyskland, då slipper du moms och tull

17. Dixie

Dixie Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i Gbg
    Lite drygt 2kkr... Iaf enl AD i Gbg

18. CarlV

CarlV Stadsbo

Från:
    Höganäs
    Det är inte säkert att man åker på tull och moms! Handlat helikopter prylar ifrån Kina ett trettiotal gånger. En gång har jag fått betala moms och tull!

Mille79 gillar detta.
  19. fredrikb

fredrikb Stadsbo

Det är skillnad på länder. Har beställt mycket från USA och där är hit raten närmast 100% förutom på småprylar.

20. Degnell
    Trådstartare

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    Kina har jag också beställt en hel del elektronikprylar från, men då har dom alltid märkt grejerna med "gift" och då har jag sluppit "kringkostnaderna" :)

21. mlundstrom

mlundstrom Stadsbo

Se till så du köper med länk bara!

Mårtenssons ur Brookfield