• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Enrico

Omega
Någon som har erfarenhet att mecka med Oris aquis tänker då på lättare saker till exempel byta band? Och även om någon lyckats göra något snyggt läder eller Nato band till en sådan?

Skicka gärna bilder på vad ni gjort med dem
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Har tyvärr inga bilder på det men det går att skära till ett nato så det passar oris luggar. Jag tog en vass mattkniv och skar ut flr luggarna.

För att försegla kanterna hettade jag upp knivbladet med en brulebrännare och sen knivbladet mot den skurna kanten.

Övning ger färdighet, jag fick offra ett band för att veta hur mycket jag skulle ta bort i "skrapt" läge.

Lycka till!
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
@Jerico specialbeställde ett läder till en Oris han hade för rätt länge sedan nu. Men han har kanske kvar någon bild. Annars tror jag det finns i Oristråden.
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som har erfarenhet att mecka med Oris aquis tänker då på lättare saker till exempel byta band? Och även om någon lyckats göra något snyggt läder eller Nato band till en sådan?

Skicka gärna bilder på vad ni gjort med dem
Här är ett band jag gjort på beställning till en Oris ;)

IMG_0162.PNG
 

Emil4

Cartier
Det är ingen som har koll på om det finns någon adapter till aquis? Så man kan få på ett Nato. Eller är det kniven som gäller?
 
Topp