• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Oris Artelier Big Date

D

Deleted member 4412

Guest
Säljer en Oris Artelier Big Date i bruksskick från ca2002. Den har legat i en låda i flera år. Boetten är på 40,5mm och har både dings och hairlines men vill man ha den i fint skick så rekommenderas en polering. Tavlan är otroligt vacker och skiftar i silver och lumes har fortfarande lite kräm kvar. Urverket är ett Eta verk som Oris har justerat och den tickar igång när man drar upp den. Quickset för datum. Tidigare ägare hade servat den runt 2008 och jag har både kvitto samt box kvar.
Lädret var även det bytt 2008 till ett orginal Oris med orginal spänne.
En fin Oris med subsekund visare som slutat tillverkas och det är få till salu. Jag hade tänkt att både serva samt polera den men säljer den i befintligt skick istället.
Priset sätter jag till 3000:-
Klockan finns i Sthlm men kan öven skicka med postens gröna vilket ingår i priset.
Eventuell retur görs upp med köparen.
Med vänlig hälsning, Micke
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Topp