• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad SÅLD - Oris Artelier Date - Sista sänkningen

Dixie

Audemars
2-Faktor
Då så, nytt in och då måste något lämna. Gillar verkligen min Oris och är egentligen inte "klar" med den men det är ändå den som får stryka på foten. Har fått väldigt mycket positiv feedback för den här.

Klockan:
Oris Artelier Date, Silver dial á 40mm
En mycket fin Oris som är fri från repor och dings sånär som ett litet litet märke kl 6 (som endast syns i vissa vinklar). I övrigt vanliga spår av användning men tycker att den är i finare skick än andra klockor i samma ålder (kvitto visar 2011-09-05 och jag uppfattar detta som ursprungskvittot). Går som den ska med bra gångreserv och tidshållning med ett härligt ljud från urverket. Tavlan är snyggt uppdelad i grått och silver som "skimrar/bryter" och har helt ok lume.

Kommer på en snygg och gedigen länk och jag skickar med nato-banden som syns på bilderna nedan (ett blått och ett grå/blå/grönt. Bägge NATO:n sitter riktigt bra på klockan. Vidare så finns box med instruktionsbok, ett gammalt kvitto av ringa betydelse och överblivna länkbitar.

Köpt här på forumet och lånar gamla bilder (1-3) från Uffe (även om det inte var honom jag köpte den av).
Bilderna 4-5 är tagna av mig (inte lika snygga)

4500kr + frakt

CVYozyp.jpg








 
Topp