Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Oris Big Crown ProPilot Altimeter

Diskussion i 'Diskussion' startad av willbur, 29 augusti 2014.

1. willbur
    Trådstartare

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hittar ingen tråd om den här balla pilot-modellen som Oris har släppt? :pompus:

Jag tycker designen är ball och även att det är riktigt coolt med mätaren för höjd och lufttryck. Kan den konkurrera med de andra high-end pilot dinkorna? Är det någon som kommer köpa den? Klämt på den?
    Har läst Whedda 's artikel på kingmagazine men jag saknar lite mer tankar om kvaliteten på uret.
    Mer info här: http://www.kingmagazine.se/bloggar/klockblogg/20140827/oris-big-crown-propilot-altimeter
    http://www.oris.ch/en/press/oris-big-crown-propilot-altimeter

Bjuder även på en bild
    01 733 7705 4134-07 5 23 14FC - Oris Big Crown ProPilot Altimeter with Feet Scale_HighRes_1514.jpg

Randel, Jonte73 och hollow123 gillar detta.
  2. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Ja denna gillade jag direkt när jag såg den, riktigt svag för tekniska nyheter! Men priset gör mig ledsen :depressed: hade omedelbart köpt den om den legat på hälften

3. Desmond_Malone

Desmond_Malone Friends of KS

Från:
    Värmdö
    Helt klart en ball klocka!
    Något rörig bara..

4. willbur
    Trådstartare

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Som jag förstår kommer priset vara 2900 € med canvas strap och 3050 € med stål länk. Håller med om att det känns lite mycket, hade den kostat 15-20.000kr svenska hade jag varit riktigt sugen.

5. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Precis min tanke, i den prisklassen finns så mycket annat också

willbur gillar detta.
  6. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Jäkligt cool! Men 47mm boett…jag vet inte...

7. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Är den 47mm?! :rage: Fan då Oris..

8. Whedda

Whedda Präst

Klockan är sjukt cool kan jag säga av egen erfarenhet. Framför allt tekniskt då de tagit patent på lösningen och sen tidigare är kända för att producera bra kvalitet till rimligt pris.

Dock är för mig klockans storlek på 47mm en deal breaker. Den är även väldigt tjock så det kräver sin handled.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Randel och willbur gillar detta.
  9. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm

Jag antar att du träffat Orisfolket… Är den stor för att komplikationen med höjdmätare kräver det? Eller har de gjort den stor bara för att ingen ska köpa den? :D

Randel och Whedda gillar detta.
  10. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det är ju en intressant klocka med tanke på tekniken i den. Men 47mm!? :rage: Varför kunde dom inte ha en mindre varian på 42/44 mm istället. Då kanske jag hade övervägt en. Men jag vill fortfarande testa den bara för att..

11. cab

cab Friends of KS

Klart häftig och snygg tycker jag men inget jag skulle köpa. Hade man flygcert så kanske... :)

12. Whedda

Whedda Präst

En kombination tror jag.

Om man tittar på övriga kollektionen så har de en förkärlek för grisjävlar...Om än välbyggda sådana.

Asplund och Denke gillar detta.
  13. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Rätt cool klocka.
    "The Oris Big Crown ProPilot Altimeter is a new wristwatch is equipped with a mechanical barometric altimeter-and-barometer movement. In fact, it is the world’s first automatic mechanical altimeter watch at an affordable price."

Men fan va tjock den är. Ser väldigt konstig ut

willbur gillar detta.
  14. willbur
    Trådstartare

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm

Ser ut som tekniken kräver höjden och bredden för att fungera. Hoppas de kan få ner storleken i framtiden!

Mårtenssons ur Brookfield