• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Carl Brashear

ScubaKing

Audemars
Oris Carl Brashear. Någon som vet var man anmäler sig till en, och om det finns en rimlig chans man får tag på en?

Oris-Carl-Brashear-Limited-Edition_3.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ja, verkar riktigt trevlig! Definitivt värt att lägga till mot en vanlig Sixty Five. Men brons är ju lite speciellt, inte för alla kanske?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Håller med om att den är snygg. Men ju mer jag tittar desto mer får jag känslan att det är för mycket brons (om det kan bli det ;) ) Både bezel, siffror på bezeln, timmarkeringar, krona är i brons. Kan inte sätta fingret på vad jag skulle vilja ändra men något är det :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag har ställt mig kö hos klockmäster i Globen.

Frågan är om det stämmer att den skall komma i Mars ( som det star på Fredmans sida). April - Maj har jag läst på diverse sidor och fått uppgift om.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Historiskt sett 30-40-50:talet så var det väl läder som gällde?

Är ju inte riktigt så att klockan går sönder av kombon läder och vatten :D

Går ju alltid att komplettera i efterhand
 

Ola G

Cartier
Fredmans har den för 23'kr fortfarande?!

Vilken bandbredd är det på strappen?

Med vänlig hälsning
Ola G
 
Senast ändrad:

Gurgel

Cartier
Hade ju bestämt mig men köpte andra klockor istället... Nu är klockbudgeten för liten. Och har ingen jag vill göra mig av med. Någon som känner igen sig? ;)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Håller med om att den är snygg. Men ju mer jag tittar desto mer får jag känslan att det är för mycket brons (om det kan bli det ;) ) Både bezel, siffror på bezeln, timmarkeringar, krona är i brons. Kan inte sätta fingret på vad jag skulle vilja ändra men något är det :)
Jag tror tvärt om...när bronsen blir patinerad på bezel nöter man siffrorna blanka. Min med alu bezel ser lite livlös ut
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tjena

Jag har bara kört med nageurbandet.

Tänkte jag skall be Micke gör ett band åt mig snart.
Finns inte så många som säljer 21mm

Läder bandet var inte någon höjdare, mörk brun blank...
Provade lite annat igår... Vet inte om det blev något bättre...
Vad tycks?
image.jpeg


@MaziK du har haft den lite längre, har du provat/hittat något passande?
 
Topp